شهر تاریخی نوش‌آباد آماده استقبال از مسافران نوروزی

شهردار نوش‌آباد از اجرای طرح استقبال از بهار در شهر نوش‌آباد خبر داد و گفت: نگاه مدیریت شهری به گردشگری یک دغدغه همیشگی و بلندمدت است.

احمد شاه‌بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، از اجرای طرح استقبال از بهار در آستانه نوروز ۱۴۰۳ در شهر نوش‌آباد در ابعاد سه‌گانه فرهنگی-گردشگری، خدمات شهری و عمرانی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه سالانه در ایام نوروز گردشگران متعدد داخلی و خارجی از شهر نوش‌آباد بازدید می‌کنند، شهرداری درصدد ارائه بهترین خدمات به گردشگران نوروزی است.

وی افزود: در حوزه فرهنگی-گردشگری اجرای طرح همیار گردشگر، با حضور دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۲ سال، اجرای دیوارنگاره‌های شهری با موضوعات مرتبط با هویت شهر نوش‌آباد همچون تاریخ و تمدن، ایثار و شهادت، آئین‌های عاشورایی و صنایع‌دستی، چاپ و نصب بنرهای فرهنگی با موضوع حجاب و عفاف، چاپ نقشه و بروشورهای معرفی شهر زیرزمینی و اجرای طرح بافت گشت در ایام نوروز برای اولین‌بار ویژه مسافران از اهم اقدامات در این زمینه است.

شهردار نوش‌آباد با اشاره به تلاقی بهار طبیعت با ماه بهار قرآن از اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز در محوطه‌های ورودی یک و دو شهر زیرزمینی با حال و هوای ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری اقدامات متعددی همچون رنگ‌آمیزی جداول مسیر ورودی و سطح شهر، گل‌کاری بوستان‌های سطح شهر، تعمیر و تعویض مبلمان پارکی، افزایش روشنایی بوستان‌های سطح شهر و نورپردازی ابنیه تاریخی انجام شده است.

شاه بالایی با اشاره به نگاه مدیریت شهری به گردشگری یک دغدغه همیشگی و بلندمدت است، گفت: انجام اقدامات متعدد حوزه عمرانی از ابتدای سال در دستور کار شهرداری نوش‌آباد بوده است.

وی گفت: اجرای حدود ۳۰ هزار متر بلوک فرش از معابر منتهی به بافت تاریخی شهر، احداث خروجی برای ورودی یک شهر زیرزمینی، احداث سرویس بهداشتی در سه بوستان اصلی سطح شهر، مرمت و بهسازی آب‌انبار تاریخی چاله‌سی و احداث دفتر شهر زیرزمینی از اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران شهری است.

کد خبر 735244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.