افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳ پروژه محرومیت‌زدایی در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز گفت: ۱۸ اداره و دستگاه اجرایی شهرستان شیراز در تدوین سند محرومیت‌زدایی مشارکت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی _ دوشنبه بیست و یکم اسفند_ در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان ۴۳ پروژه محرومیت زدایی در کلان شهر شیراز، اظهار کرد: در شهرستان شیراز هجده اداره و دستگاه اجرایی در تدوین و اجرای طرح سند محرومیت زدایی مشارکت داشتند.

وی افزود: امروز یکی از آرزوهایی که داشتیم این بود که به مردم محروم شهر خدمت کنیم و بتوانیم چهره محرومیت را از محلات بزداییم.

شهردار شیراز تصریح کرد: برای تدوین یک سند باید پروسه تهیه آن طی شود و امروز توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز و همچنین هجده دستگاه اجرایی سطح استان و قرارگاه امنیتی، اجتماعی سپاه فجر این اقدام صورت گرفت.

اسدی ادامه داد: در سال گذشته در صحن شورای اسلامی شهر شیراز از سند محرومیت زدایی برای ۴۰ محله رونمایی شد و انتخاب این محلات از میان ۱۵۲ محله بود و امروز مابقی محلات که ۱۱۲ محله است، سند محرومیت زدایی آنها رونمایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز ابتدای راه هستیم و از سال گذشته عزم جدی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر شیراز برای محرومیت زدایی آغاز شده است و در سال جاری این اقدامات جدی تر پیش خواهد رفت و اثرات این اقدامات را در سال آینده شاهد خواهیم بود.

شهردار کلان شهر شیراز در این آئین که به صورت متمرکز و یکپارچه در سطح مناطق یازده گانه شهر شیراز به همراه برقراری ارتباط تصویری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی مناطق یازده گانه شهر شیراز را صادر کرد.

نظر مردم در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در اولویت قرار داده شود

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز ۳ درصد از بودجه سالانه شهرداری را برای محرومیت‌زدایی اختصاص داده که در سال ۱۴۰۳ این عدد ۶۰۰ میلیارد تومان است و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه محله محوری پیش بینی‌شده است که این مهم هم به محرومیت زدایی کمک خواهد کرد.

وی از شهردار شیراز درخواست کرد؛ نظر مردم را در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در اولویت قرار داده شود و در هزینه کردها سلیقه به خرج داده و رضایتمندی مردم مدنظر باشد.

کمیته محرومیت‌زدایی با رویکرد عدالت اجتماعی در این حوزه ورود کرده است

سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: پس از احصا نیازها، تدوین سند، مصوبات مختلف و دستورالعمل‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی به‌جایی رسیده‌ایم که در قرارگاه شرایط خاص محرومیت‌زدایی بررسی می‌شوند.

وی افزود: محرومیت‌زدایی تنها یک کار عمرانی نیست بلکه بخش فرهنگی و مالی را درگیر کرده است و اعتقاد شهردار شیراز بر این است که موضوع محرومیت‌زدایی در اولویت قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: پس از شروع به کار کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز تدوین سند محرومیت زدایی در دستور کار قرار گرفت و تمام بخش‌ها و مناطقی که دارای محرومیت بودند شناسایی شدند.

حسینی خاطر نشان کرد: توانمندسازی زنان خانوار در محلات، ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی توسط سپاه، مسئله اعتیاد از جمله موضوعاتی است که کمیته محرومیت‌زدایی با رویکرد عدالت اجتماعی در این حوزه ورود کرده است و امید است شاهد تداوم شادی مردم محلات محروم شهر باشیم.

شهرداری شیراز در موضوع رفع محرومیت‌ها، فراتر از حوزه اختیارات عمل کرد

مجید علی پور، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) نیز در این مراسم در سخنانی تصریح کرد: امروز شاهد گام بلند شهرداری کلان شهر شیراز در افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی هستیم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شیراز، سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی دستگاه‌های مختلف برای تحقق منویات رهبری، اقدامات مؤثری را در دستور کار قراردادند که در مجموعه سپاه قرارگاه احمد بن موسی (ع) با هدف رفع محرومیت‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های حاصل‌شده با راه‌اندازی این قرارگاه، تعامل بسیار مطلوب شورا و شهرداری در موضوع رفع محرومیت‌ها بود.

علی پور با اشاره به اینکه شهرداری شیراز در موضوع رفع محرومیت‌ها فراتر از حوزه اختیارات عمل کرد، افزود: برای نخستین بار در کشور بخشی از بودجه عمرانی شورا و شهرداری شیراز به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی محلات مناطق یازده‌گانه اختصاص داده شد.

به گزارش ایمنا، در بیست و چهارمین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز، ۴۳ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار هفت هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در مناطق یازده‌گانه این کلان شهر به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

کد خبر 735229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.