ابیانه جزو ۸ روستای نامزد دهکده جهانی است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: ابیانه در حال حاضر جزو هشت روستای مطرح برای کاندیداتوری دهکده جهانی از طرف ایران است که پس از تهیه و تکمیل مستندات لازم، امکان ثبت آن میسر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، در راستای برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن ثبت ابیانه به عنوان دهکده جهانی گردشگری، جلسه‌ای با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، دهیار و دیگر عوامل اجرایی میراث شهرستان نطنز در محل پایگاه میراث فرهنگی ابیانه برگزار شد.

علیرضا حبیبی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع و تأثیر ثبت جهانی ابیانه به عنوان دهکده جهانی گردشگری در رونق و توسعه گردشگری و تأثیر آن بر گردشگری شهرستان و استان بر لزوم همراهی و همیاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان و استان برای تحقق این موضوع تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرصت ایجاد شده شاید دیگر برای ابیانه تکرار شدنی نباشد و لازم است تمام تلاش‌ها و مساعدت‌ها برای تحقق این موضوع صورت پذیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان جهانی جهانگردی از سال ۲۰۲۱ موضوعی را تحت عنوان معرفی بهترین روستاهای جهانی گردشگری مطرح کرده که تاکنون روستای کندوان در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای گرفته است.

حبیبی با اشاره به مزایای انتخاب شدن یک روستا به عنوان روستای جهانی، تصریح کرد: معرفی و شناساندن در سطح بین‌المللی به عنوان نمونه‌ای برجسته از یک مقصد و هدف گردشگری روستایی، ارائه لوح امضا شده توسط دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، فراهم شدن فضایی برای تبادل تجربیات و آموزش جهانی و امکان شرکت در رویدادهای مرتبط با توسعه روستایی و گردشگری از مزایای انتخاب شدن این روستا به عنوان یک روستای جهانی است.

ابیانه در حال حاضر جز ۸ روستای مطرح برای کاندیداتوری دهکده جهانی از طرف ایران است که پس از تهیه و تکمیل مستندات لازم، امکان ثبت آن میسر خواهد بود.

کد خبر 735216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.