به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدیکیا امروز _دوشنبه بیستودوم اسفند_ در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به اهمیت آرامش روانی دانش آموزان برای تحصیل، اظهار کرد: ناآرامیهای روانی که ناشی از رقابتهای ناسالم، ترس و فشارهای خانواده و برخی از معلمان است، در تحصیل و موفقیت دانش آموزان تأثیر میگذارد.
وی افزود: مهارتافزایی برای مدیریت استرس و اضطراب باید در اولویت برنامههای مدارس قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند در شرایط خاص مثل امتحانات و در مقابل فشارهای روانی، خود را کنترل کنند.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه واحدهای مشاوره و روانشناسان مدارس در این خصوص باید برنامهریزی کنند، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و لزوم کار بیشتر در تعامل با شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی، دانشگاهها و تشکلهای مردمی جبران شود.
محمدیکیا ادامه داد: هیجانهای منفی قابل مدیریت است و روانشناسان با آموزش این توانمندیها در قالب مدیریت فردی، امکان مقابله و رفع مشکلات روانی در بین دانش آموزان را فراهم میسازند.
وی با بیان اینکه علاوه بر دانشآموزان و خانوادههای آنان بهویژه پدر و مادرها هم نیازمند این دسته از آموزشها هستند، تصریح کرد: هر چقدر سطح دانش افزایش پیدا کند، مدیریت نگرانیها کمتر میشود و امنیت خاطر دانشآموزان افزایش پیدا میکند.
محمدی کیا اضافه کرد: خانوادهها در فصل امتحانات، از اعمال فشار روانی خود داری کرده و در تأمین آرامش برای مطالعه و درس خواندن همکاری کنند.
فرماندار تیران و کرون آموزش مفاهیم مدیریت فردی برای معلم، مدیر و دیگر کادر مدرسه را ضروری دانست و گفت: در فضای آرام امکان ادامه تحصیل با روحیه آرام و امیدوار فراهم میشود.
وی افزود: برنامهریزی منسجم برای هر مدرسه متناسب با نیاز و مقطع سنی باید صورت بگیرد تا دانشآموزان بتوانند در شرایط دشوار در برابر مشکلات تابآوری داشته باشند.
نظر شما