هدف‌گذاری برای آبیاری فضای سبز با ۴۶ میلیون متر مکعب پساب

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بودجه سنواتی شهرداری منابع زیادی را برای پروژه‌های آبی تخصیص داده‌ایم و امیدواریم در افق طرح بتوانیم ۴۶ میلیون متر مکعب در سال، از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، حسن موحدیان صبح امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در آغاز یکصدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با گرامیداشت بیستم اسفند، روز «راهیان نور» اظهار کرد: راهیان نور، سفری معنوی است که بر روح و جان انسان اثرگذار بوده و سفری از جنس بصیرت و مقاومت است.

وی افزود: سفر به مناطق جنگی و جنوب کشور یا همان سرزمین‌های نور یکی از سفرهای معنوی است که سبب جلای نفس و روح می‌شود و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ این سرزمین‌ها خلاصه عشق، شهادت، ایثارگری و معرفت و قطعه‌ای از بهشتی هستند که به خون شهدا متبرک شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم با اشراف به همین اهمیت و جایگاه، رویکرد حمایتی نسبت به این اردوها دارد و با تخصیص بودجه، در جهت برگزاری هرچه پرشورتر آن تلاش می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به در پیش بودن حلول ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه رمضان، ماه میهمانی خدا است که در آن شب‌های قدری را داریم که هر شب آن، از هزار شب بالاتر است.

موحدیان گفت: شایسته است که در این ماه، ماه رحمت، بیشتر حواسمان به مستمندان و نیازمندان باشد و با انفاق و همدلی، کمک حال محرومان باشیم و توشه ما تقوا و قرب الهی باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از اتفاقات خوبی که به همت شهرداری در این ماه پیش‌بینی شده، سنت نیکوی افطاری ساده است که در معابر و فضاهای عمومی شهر به همت تشکل‌های مردمی و با مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار خواهد شد، افطاری ساده مورد تاکید و توجه پیامبر مکرم اسلام (ص) هم بوده است که باید تبلیغ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: بیست‌ودوم اسفند، روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام‌خمینی (ره) برای تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است، شهدایی که چراغ راه بشریت و سیره آن‌ها، راه فلاح، رستگاری، سعادتمندی و کمال است.

موحدیان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این مرز و بوم، گفت: رسالت ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست، از جمله اقدامات شورای اسلامی شهر که اهمیت ویژه‌ای دارد و مایه افتخار ماست، متبرک شدن جلسات علنی با دستور کار نام‌گذاری معابر شهر به نام شهداست.

وی با اشاره به افتتاح دسترسی اصلی ایستگاه الندشت در خط ۲ مترو، همچنین آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب پرکندآباد و احداث مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره پساب افزود: توسعه خطوط مترو و تکمیل این پروژه یکی از محورهای مورد تاکید شوراست و بر اساس همین نگاه، پیش از سال نو، شاهد تست گرم خط ۳ مترو خواهیم بود.

موحدیان تصریح کرد: امیدواریم اواخر خرداد سال آینده بتوانیم شاهد خدمات‌رسانی فاز یک خط ۳ مترو به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب پرکندآباد و احداث مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی ذخیره پساب گفت: دغدغه شورای اسلامی شهر، تأمین منابع آبی پایدار برای فضای سبز شهری است و خشکسالی‌های اخیر، نگهداری فضای سبز را دشوار کرده است.

موحدیان گفت: در بودجه سنواتی شهرداری نیز منابع زیادی را برای پروژه‌های آبی تخصیص داده‌ایم و امیدواریم در افق طرح بتوانیم ۴۶ میلیون متر مکعب در سال از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

وی با اشاره به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از المان‌های نوروزی گفت: اقدامات و تمهیدات خوبی در دو حوزه خدمات شهری و فرهنگی اندیشیده شده است و فضای بانشاطی را در ایام نوروز شاهد خواهیم بود.

کد خبر 735132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.