ایجاد کمپ شرق در محدوده باغ تندرستی/ گذر گل و عکس روبه‌روی هتل عباسی احداث می‌شود

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان از ایجاد کمپ شرق در محدوده باغ تندرستی به مساحت ۷۰ هکتار خبر داد و گفت: طراحی اولیه این کمپ انجام شده است و از ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری تشریح برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: آغاز فعالیت‌های ستاد از مرداد سال جاری آغاز شد و دارای سه مرحله سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و عملیات و اجرا است.

وی افزود: سال جاری تجمیع کمیته‌ها به دلیل آنکه فعالیت‌ها چابک‌تر و به ساختار نزدیک باشد، انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اتخاذ مدل همگرایی، با تمام سازمان‌ها در ستاد سفر دور یک میز می‌نشینند و با همگرایی خدمات را برنامه‌ریزی می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق آمار جامعه هتل‌داران سال جاری هزار تخت به اسکان ما در فضای هتل‌ها اضافه شده است.

بقایی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ستاد سفر را به صورت ثابت داریم، افزود: در این راستا در همه سال برنامه‌ریزی انجام می‌شود، اصفهان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، این نیاز احساس می‌شود که ستاد دائمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بسیاری از مناسبت‌های غیر از عید نوروز، شاهد جمعیت بیشتری از گردشگران در شهر نسبت به نوروز بودیم، تصریح کرد: پاییز شهر اصفهان بسیار زیبا است، اما در این فصل کمترگردشگرپذیر هستیم، نیازمند دائمی‌شدن ستاد سفر هستیم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و علاوه بر اینکه نظرسنجی معمول در در ستاد سفر انجام می‌شود، در کنار آن در عید نوروز برنامه پژوهشی برنامه‌ریزی شد، نقاط قوت و ضعف‌ها احصا شد، در این راستا پایان نوروز مجلدی از این اقدام پژوهشی که جهاد دانشگاهی انجام داد به دست ما رسید که برای برنامه‌ریزی بسیار راهگشا بود، همچنین جمع‌بندی خوبی از دیدگاه گردشگران، متخصصان و مردم داشتیم.

بقایی ادامه داد: سیاست کلان ما در شورای سیاست‌گذاری رونق اقتصاد گردشگری و فراهم کردن سفر ارزان است.

وی از فعالیت ۱۲ کمیته ذیل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد و افزود: در طول نوروز هر سه روز یک بار جلسه‌ای با حضور تمام کمیته‌ها خواهیم داشت، همه آمارها جمع بندی می‌شود.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیز مدارس غیرانتفاعی را به ظرفیت اسکان خود افزوده است، گفت: در حوزه میراث خانه‌های مسافر و در شهر نیز منازل استیجاری به عنوان ظرفیت اسکان دیده شده است.

بقایی با اشاره به فعالیت کمیته انتظامی و قضائی گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان و عید نوروز برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است.

رنگ‌آمیزی یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر جدول در آستانه نوروز

وی با بیان اینکه جانمایی مکان‌هایی برای صرف غذا ویژه مسافران توسط حوزه کنترل نظارت و ستاد احیا در نقاط گردشگرپذیر انجام شده است، گفت: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در نوروز پس از افطار انجام می‌شود، چند برنامه از جمله برنامه‌های باغ غدیر ویژه بازی، برنامه‌ای در سطح ملی در میدان امام خمینی (ره)، مناجات‌خوانی، برنامه تحویل سال در گلستان شهدا و اجرای برنامه هر شب در کوه صفه بخشی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در کمیته حمل‌ونقل چند سالی است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا گردشگران کمتر با وسیله شخصی به فضاهای شهری مرکزی بیایند، افزود: در این راستا اتوبوس گردشگری را از یک خط به سه خط و از سه خط به شش خط اتوبوس افزایش دادیم.

بقایی با اشاره به اینکه علاقه‌مندیم بخش خصوصی به حوزه اقتصاد گردشگری ورود کند، گفت: امیدواریم بخش خصوصی اجرای برنامه‌ها را بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه در کمیته حمل‌ونقل فعالیت مترو در نوروز از ۹ صبح تا ۹ شب برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: پارک هزار خودرو به ظرفیت پارکینگ‌های شهر اضافه شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر جدول در سطح شهر با هزینه ۳۰ میلیارد تومان (۴۵۰ تن رنگ) انجام شده است، ۲۰۳ محله هم به همت ۲۸۰۰ نیروی خدمات شهری خانه‌تکانی و شست‌وشو شده است.

وی افزود: رویداد نقاشی‌خط در چهارباغ با حضور ۲۸ هنرمند از سراسر کشور و با خلق ۴۰ اثر با موضوع نوروز و ماه مبارک برگزار شد که آثار در سطح شهر نصب می‌شود.

بقایی با تاکید بر اینکه باغ فدک را به مکان هویت دار فرهنگی تفریحی تبدیل کرده‌ایم، تصریح کرد: باغ فدک دارای هویت بصری و لوگو شده است، در این راستا عملیات اجرایی فاز سوم دریاچه فدک آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد، این طرح دارای آب‌نما و طراحی ویژه است.

وی از فعال کردن کمیته عالی باغ فدک و برگزاری ۱۲ جلسه ذیل این کمیته خبر داد افزود: به‌طور قطع با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد تحول تفریحی و گردشگری به‌ویژه برای اهالی شمال شهر اصفهان خواهیم بود.

روشنایی شهر در حیطه اختیار شهرداری نیست

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به حفاری‌های سطح شهر اظهار کرد: حفاری تنها در پارک مشتاق مجوز داشته است و ۲۰۰ متر آن انجام شده است، از سازمان‌ها درخواست داریم که این روند سرعت پیدا کند.

وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی چند درجه دارد، بعضی همچون سرویس‌های کنار زاینده‌رود به‌گونه‌ای است که باید شبانه‌روزی باز باشد، ادامه داد: ۲۲ سرویس بهداشتی حاشیه زاینده‌رود در عرض یک ماه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تخریب کامل و از ابتدا بازسازی شده است که در مناطق ۵، ۶، ۳، ۱ و ۴ قرار دارد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: روشنایی شهر در حیطه اختیار شهرداری نیست و بر عهده اداره برق است، تنها نورپردازی بر عهده شهرداری است که شهرداری اعلام کرده است در هر مکانی که درختان جلوی نور را گرفته‌اند، آمادگی هرس را دارد.

بقایی با اشاره به زیرگذرهای شهر گفت: طراحی زیرگذرها در کارگروهی بررسی و اجرا می‌شود، طراحی زیرگذرها برای دید لحظه‌ای نیست، باید حس و حال را در آن نقطه ایجاد کند، به دلایل رعایت مباحث ایمنی نمایش‌ها نباید داستان داشته باشد که موجب توقف خودروها شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط با گردشگران گفت: در زمینه فرهنگ‌سازی باید فعالیت گسترده انجام شود، در شهرهای گردشگرپذیر تک‌تک شهروندان باید به کمک فضای شهری بیایند که در این حیطه کمتر فعالیت شده است.

ایجاد کمپ شرق در محدوده باغ تندرستی

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به تیم‌هایی که برای ارائه تذکرات در اماکن گردشگری حضور دارند، تصریح کرد: طی هماهنگی‌های کمیته قضائی با ستاد احیا در سال گذشته، مقرر شد با که تمام بخش‌ها در یک تیم و یک فاز جمع شود، متولی این اقدام ستاد احیاست و تیم‌ها در مکان‌های گردشگری حضور دارند، تذکرات شامل تمام تذکرات همچون شهری است و به تیم‌ها آموزش داده می‌شود.

بقایی از ایجاد کمپ شرق در محدوده باغ تندرستی به مساحت ۷۰ هکتار خبر داد و گفت: طراحی اولیه آن انجام شده است، از ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنیم، به‌طور قطع در نوروز سال آینده این کمپ به شهر اضافه می‌شود، این کمپ هم در زمان بحران قابلیت استفاده دارد و هم کمپ مسافرپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به روزهای پرکار سازمان زیباسازی و ایجاد بازی‌های خلاق افزود: دو معضل اساسی را در پارک‌های شهر احصا کردیم، نخست آنکه وسیله بازی ویژه نوجوانان نداریم، دیگر آنکه وسایل و سازه‌های بازی کودکان فقط در روز قابل استفاده است و بازیکده شب نداریم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: در موضوع وسیله بازی نوجوانان ایده پردازی و طراحی و نمونه‌سازی انجام شد، پارسال در نوروز تعدادی وسیله بازی ویژه این رده سنی را در باغ غدیر به عنوان نمونه قرار دادیم، چند وسیله که بیشتر مورد استقبال قرار گرفت، تولید انبوه شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در ۳۰ نقطه شهر و در هر منطقه دو ست از این وسایل بازی نصب و عدالت مکانی در توزیع رعایت شده است.

بقایی با بیان اینکه ۴۰۰ قطعه ورزش تک بال هم به سطح شهر آمد، گفت: در سال جاری برای نمونه در دو منطقه دو بازیکده نور ویژه بازی شبانه ایجاد شده است و در این راستا مبلمان کودک اطراف فضای بازی کودکان طراحی و اضافه شده است.

سال جاری گذر گل و گذر عکس در فضای روبه‌روی هتل عباسی خواهیم داشت تا شهروندان و گردشگران حال خوبی را تجربه کنند

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان به طراحی مبلمان تماشا و نصب آن در شهر در حدود هزار کادر و فضای زیبای شهری اشاره کرد گفت: سال جاری دو زیر گذر صفه (با موضوع شکارگاه و بازی چوگان) و تمدن (جریان رودخانه در معماری اصفهان) افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: سال جاری گذر گل و گذر عکس در فضای روبه‌روی هتل عباسی خواهیم داشت تا شهروندان و گردشگران حال خوبی را تجربه کنند.

بقایی از آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه جنوب با ظرفیت ۲۴۰ لیتر بر ثانیه خبر داد افزود: امیدوارم این پروژه نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی از طراحی و تولید جاروهای مکانیزه برای کوچه‌های کم عرض خبر داد تصریح کرد: اولین نمونه از آن به روش مهندسی معکوس تولید شده است در مرحله آزمایش قرار دارد، در ابتدای سال آینده از این تولید رونمایی خواهیم کرد، اولین شهر خواهیم بود که این جارو را تولید کردیم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به هماهنگی حوزه خدمات شهری و روابط عمومی در راستای رضایت بیشتر شهروندان در حوزه سامانه ۱۳۷ افزود: در این راستا اداره عملیات و هماهنگی شکل گرفته است و درخواست‌های مردم به صورت متمرکز به ما ارسال می‌شود؛ ما برای رفع مشکلات و انجام درخواست شهروندان در کوتاه‌ترین زمان با مناطق هماهنگی خواهیم کرد، در مرحله آزمایشی طرح هستیم و تاکنون با افزایش ۱۰ درصدی شهروندان روبه‌رو بوده‌ایم.

وی از برگزاری چهلمین سالگرد تأسیس آرامستان باغ رضوان خبر داد یادآور شد: اولین تولیدات معرفی اصفهان در محیط متاورس را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پدیده کلید به دست در موضوع خانه‌های استیجاری در نوروز یا نداریم و به ندرت می‌توان مشاهده کرد افزود: کمیته انتظامی ستاد با متخلفان در این موضوع برخورد قانونی خواهد کرد.

بقایی با بیان اینکه سال گذشته در چهار مناسبت ملی و مذهبی رویداد گل داشتیم، یادآور شد: امسال ۱۱۰۰ فلاور باکس برای نوروز و استفاده در سطح شهر آماده شده است.

بقایی تاکید کرد: حجم زباله در روزهای آخر سال در بعضی روزها ۱.۵ برابر بیشتر می‌شود، بر این اساس حجم نیروها را برای خدمت‌رسانی اضافه کرده‌ایم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در بهره‌مندی گردشگران از فضای سبز، متفاوت از دیگر شهرها عمل می‌کنیم تصریح کرد: در این راستا یکی از راه‌های حفظ محیط زیست استفاده از گونه‌های مقاوم است، برای اینکه زیبایی فضای سبز حفظ شود، اجاره برپایی چادرخواب در فضای سبز نمی‌دهیم و با تلاش همکارانم همه میهمانان را به سمت کمپ راهنمایی می‌کنیم که البته کار طاقت‌فرسایی است.

کد خبر 735124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام خواهشن یه کم به نبوی منش رسیدگی کنین حتی یه پارک وفضاسبز درست حسابی نداره یه ساعت خانواده ها وبجه ها اونجا وقت بگذرونن