علائم رایج گرفتگی رگ‌های قلب کدام است؟

از جمله علائم رایج گرفتگی رگ‌های قلب می‌توان به درد یا سفتی قفسه سینه، تنگی نفس، سرگیجه، خستگی، تپش قلب و درد در قسمت بالایی بدن اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سلامت قلب از اهمیت زیادی برخوردار است، یکی از جدی‌ترین بیماری‌های قلبی، بیماری عروق کرونر (CAD) نام دارد که معمولاً با عنوان انسداد رگ‌های قلب نیز شناخته می‏‌شود، این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که پلاک‌ها در شریان‌هایی که خون را به قلب می‌رسانند ایجاد می‌شود و به‌طور بالقوه باعث ایجاد عوارض شدید مانند حملات قلبی می‎‌شود. در ادامه به علائم رایج گرفتگی رگ‌های قلب می‌پردازیم:

درد یا سفتی قفسه سینه

یکی از علائم گرفتگی رگ‌های قلبی درد یا ناراحتی قفسه سینه است که می‌تواند با فشار یا سنگینی در قفسه سینه احساس شود، این احساس ممکن است به بازوها، گردن، فک یا قسمت بالای کمر نیز گسترش پیدا کند.

تنگی نفس

همان‌طور که انسداد رگ‌های قلبی پیشرفت می‌کند، کاهش جریان خون به قلب می‌تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی، به‌ویژه هنگام فعالیت بدنی یا موقعیت‌های استرس‌زا شود.

احساس سرگیجه

خون‌رسانی ناکافی به قلب می‌تواند موجب ایجاد سرگیجه شود، در صورتی که احساس سرگیجه یا ضعف می‌کنید، به ویژه اگر با علائم دیگر مانند درد قفسه سینه همراه است، باید فوری به پزشک مراجعه کنید.

خستگی

زمانی که جریان خون به قلب به دلیل انسداد رگ‌های خونی دچار اختلال می‌شود، توانایی قلب برای پمپاژ کارآمد تحت تأثیر قرار می‌گیرد و فرد دچار خستگی و ضعف می‌‎شود.

تپش قلب

ضربان قلب نامنظم با تپش قلب می‌تواند نشان‌دهنده اختلال در سیگنال‌های الکتریکی ناشی از انسداد قلب باشد، بنابراین در صورتی که احساس کردید قلب شما به صورت غیرعادی می‌تپد، به منظور اطمینان از سلامت قلب به پزشک مراجعه کنید.

درد در قسمت بالایی بدن

احساس درد در قسمت بالایی بدن، بازوها، شانه‌ها، گردن یا فک می‌تواند نشانه انسداد رگ‌های قلب باشد، بنابراین این علائم را نادیده نگیرید و در صورت بروز آن‌ها به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 735052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.