دست‌اندازی به حریم دانشگاه موجبات نگرانی و تشدید التهاب خواهد شد

شورای دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص اقدام غیرقانونی تصاحب بخشی از زمین‌های دانشگاه صنعتی اصفهان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، بیانیه شورای دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص اقدام غیرقانونی تصاحب بخشی از زمین‌های دانشگاه صنعتی اصفهان به شرح زیر است:

«پیرو اقدام غیرقانونی قبلی تغییر مالکیت بخشی از اراضی دانشگاه با طرح مصوب مورد تأیید معاونت علمی ریاست جمهوری و صدور سند به نام سازمان ملی زمین و مسکن که برخلاف قوانین و مقررات کشور و خلاف قانون جهش تولید مسکن ولی در پوشش ماده ۱۰ آن قانون انجام شده است، مجدد اطلاع یافتیم خلاف تفاهم نامه فیمابین وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر محترم راه و شهرسازی ابلاغ مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، دست اندازی به بخش دیگری از اراضی دانشگاه که در پردیس دانشگاه قرار دارد در برنامه عملیاتی و دستورکار اداره ثبت خمینی‌شهر قرار گرفته است.

شورای دانشگاه، به عنوان عالی‌ترین رکن این مرکز آموزشی به نمایندگی از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن اعلام تأسف و اعتراض شدید خود بر تداوم این رویه غلط، دست‌اندازی به حریم دانشگاه را با توجه به موارد ذیل محکوم نموده و انتظار دارد مقام عالی وزارت، استاندار محترم و نمایندگان مردم شریف اصفهان، مسئولین محترم ارشد ذیربط کشوری و استانی به سرعت به موضوع ورود پیدا کرده و نسبت به توقف و جلوگیری از آن در اسرع وقت به نحو مقتضی اقدام فرمایند. بدیهی است ادامه این روند موجبات نگرانی و تشدید التهاب در محیط دانشگاه را فراهم آورده که تبعات منفی و هزینه اجتناب ناپذیری را به دنبال خواهد داشت؛

  • دانشگاه صنعتی اصفهان از مراکز بزرگ دانشگاهی و با کارنامه‌ای درخشان در سطح کشور، منطقه و بین‌الملل است که متعلق به آحاد شهروندان ایران اسلامی است.
  • کاربری اراضی دانشگاه (کاربری آموزشی پژوهشی) در مراجع ذیصلاح از قبل تعریف شده است و براساس قانون جهش تولید مسکن، امکان استفاده به عنوان ساخت مسکن وجود ندارد.
  • اراضی مورد نظر دارای طرح «پروژه ملی منطقه تجارت و فناوری و نوآوری (TTD) در حوزه فناوری و نوآوری» و در راستای طرح تحول دانشگاه در افق ۱۴۰۴ است و در این اراضی صرفاً می‌بایست طرح‌های مرتبط با حوزه دانش‌بنیان و فناوری که توسعه علمی و فنی کشور را حمایت و محقق می‌سازد به اجراء درآید.
  • گروه مشاورین شارمند که مسئولیت مکان‌یابی و طرح جامع شهر خمینی‌شهر را به عهده دارد پس از بررسی‌های کارشناسی و علمی، به هیچ وجه کاربری مسکونی را برای این اراضی توجیه و تأکید نمی‌کنند.
  • شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۳ «منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری» را برای اصفهان مصوّب نموده است و با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت موجود و استعداد سرزمینی دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند تنها گزینه مناسب برای ایجاد شهر دانشگاهی و منطقه اقتصاد دانش‌بنیان در زمینه حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اصفهان مطرح باشد، که تحقّق آن همراهی و مساعدت همه جانبه مسئولین و نمایندگان محلی و استانی را طلب می‌کند.

با تشکر

رئیس و اعضای شورای دانشگاه صنعتی اصفهان»

کد خبر 734845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 1
    دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۲۳۰۰ هکتار از اراضی خمینی شهر را از سال ۱۳۴۶ تا بعد از انقلاب تصرف کرده. زمین مازاد هم زیاد داره. روا نیست که حدود ۸ هزار داوطلب مسکن ملی در خمینی شهر بدون خانه باشند و این همه زمان راکد و بدون استفاده بمونه.