آیین‌نامه حمایت از ساختمان‌ها و فضاهای سازگار با محیط زیست تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آیین‌نامه اجرایی لایحه حمایت از ساختمان‌ها و فضاهای سازگار با محیط زیست امروز (یکشنبه) به صحن شورا آمد و به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در گفت‌وگوی خبری با تشریح مصوبات صدوبیست‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لایحه دوفوریتی در آغاز جلسه اظهار کرد: در جلسات گذشته برای ایجاد تسهیلات بیشتر و تسویه بدهی شهروندان با شهرداری، در بخش هزینه‌های ساختمانی که در دست اجرا دارند، لایحه‌ای را مصوب کرده بودیم که بر اساس آن تا بیستم اسفند امکان بهره‌مندی از ۲۰ درصد تخفیف نقدی یا پرداخت ۵۰ درصد نقدی و باقی‌مانده آن به صورت اقساط تا خرداد یا پرداخت ۶۰ درصدی نقدی و باقی‌مانده به صورت ملکی وجود داشت.

به گفته وی در جلسه امروز لایحه دو فوریتی تمدید این موضوع تا بیست‌وهفتم اسفند به صحن آمد که هم دو فوریت و هم اصل لایحه به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه کسانی که بدهی ساختمانی به شهرداری دارند، چه در بخش صدور پروانه ساختمانی و سایر اقلام پرداخت‌های حوزه ساختمانی با مراجعه می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند.

صالحی در ادامه با اشاره به بررسی لایحه اصلاح متمم بودجه در مقطع اسفند ۱۴۰۲ افزود: با تغییراتی که رخ داد و جمع بندی که رقم خورد، با سقف بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری را به پایان رساندیم، پیشنهاد شهرداری مبنی بر اصلاح و متمم بودجه ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

وی دستور کار بعدی شورا را بررسی واگذاری زمینی در حدود ۳۰ هکتار از اراضی محمودآباد در شمال اصفهان به سازمان همیاری شهرداری‌ها عنوان کرد افزود: بر این اساس و با توجه به توافقات میان مدیریت شهر و استان انجام شد، در تلاش هستیم با این اقدام کمک هر چند محدود در راستای تسریع پروژه‌هایی که منجر به جاری شدن پایدار آب در زاینده‌رود می‌شود، داشته باشیم.

صالحی گفت: این اتفاق در ادوار مدیریت شهر بی سابقه است، در کنار مطالبه و پیگیری‌های فرهنگی و حقوقی در راستای مشارکت مدیریت شهر و شورا با مدیریت استان، این قدم هم برداشته شد تا در کنار تلاش‌های قابل توجه و هزینه‌های هنگفتی که در بخش‌های مختلف استان انجام شده تا جریان آب در زاینده‌رود از سراب تا پایاب رقم بخورد، ما نیز همدلی خود را نسبت به آنچه انتظار مردم است، نشان دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امیدواریم بخشی از هزینه‌های پروژه ناشی از این اتفاق تأمین شود، در کنار این موضوع با توجه به هزینه‌هایی که اداره شهر دارد، قول مساعدی را از مجموعه دولت به ویژه مدیریت استان گرفته‌ایم تا آنها هم سهم خودشان را در اداره بهتر شهر به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی ادا کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم همچون گذشته که پشتیبانی‌هایی را داشتند، در ادامه نیز تعامل و حمایت‌ها بیش از بیش تحقق بپذیرد.

صالحی گفت: در ادامه تفریغ بودجه و گزارش حسابرسی درباره بودجه شورای اسلامی شهر در سال ۱۴۰۱ را داشتیم که با ذکر توضیحاتی به تصویب رسید، البته کمتر از سقفی که در بودجه در نظر گرفته شده بود، بودجه ناچیزی که در قیاس با بودجه شهرداری کمتر از یک یا دو درصد می‌شود.

وی ادامه داد: از سقف بودجه کمتر هزینه شده بود، تلاش شد تا مدیریت بودجه دبیرخانه شورای اسلامی شهر به صورتی باشد که این پیام به شهرداری نیز منتقل شود، در حوزه هزینه‌های جاری، هزینه‌های مأموریت و حوزه رویدادها و اتفاقات مدلی را پیش بردیم که در مجموعه کلان شهرداری بهره‌وری هزینه کرد اعتبارات بر اساس همین الگو پیش برود، امروز با همین عدد یعنی کمتر از سقف پیش‌بینی شده تفریغ بودجه به شورا آمد و به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر به سه توافق ملکی در جلسه امروز اشاره کرد افزود: دو آزادسازی در منطقه ۱۴ و ۴ در پروژه‌های عمرانی به تصویب رسید، یک مورد هم در منطقه ۸ داشتیم که بنا بر پیشنهاد کمیسیون تخصصی مسکوت ماند تا پس از بررسی مجدد در شورا مطرح شود.

صالحی از بررسی یک واگذاری در توافقات در منطقه ۱۰ خبر داد گفت: این موضوع نیز برای انجام کاربری‌های فرهنگی به تصویب رسید.

به گفته وی در نهایت آئین نامه اجرایی لایحه حمایت از ساختمان‌ها و فضاهای سازگار با محیط زیست را در صحن داشتیم، در این راستا در گذشته لایحه تشویقی برای کاهش هزینه صدور پروانه برای ساختمان‌هایی که الزامات سازگار با محیط زیست را رعایت می‌کنند، پیش‌بینی کرده بودیم، که در این راستا برای رتبه‌بندی ساختمان و نحوه اعطای امتیاز نیازمند آئین‌نامه بودیم که امروز به تصویب رسید.

وی افزود: با تصویب آن دیگر مانعی برای اجرای این لایحه و حمایت از ساختمان‌هایی که در حوزه مدیریت مصرف انرژی، در حوزه بازچرخانی آب و سازگاری با محیط زیست اقدام می‌کنند، نخواهیم داشت.

کد خبر 734823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.