بیمه بازنشستگان شهرداری مشابه افراد شاغل دیده شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش مبلغ حق بیمه تکمیلی بازنشستگان شهرداری گفت: بیمه بازنشستگان باید مشابه افراد شاغل دیده شود و تبعیض کنار گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در صدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن ماه بهار قرآن و همزمان بهار طبیعت، در تذکری اظهار کرد: شهرداری اصفهان مبلغ حق بیمه تکمیلی شاغلان را ۴۰۰ هزار تومان و برای بازنشستگان ۵۵۰ هزار تومان تعیین کرده است، ۵۰ درصد حق بیمه توسط شهرداری مساعدت می‌شود، اما شخص بازنشسته باید علاوه بر ۱۵۰ هزار تومان برای خود و هر نفر تحت تکفل، از دریافت کمک شهرداری نیز محروم بماند. یعنی تمام این مبلغ باید توسط بازنشسته پرداخت شود.

وی افزود: این صندوق در سال ۱۳۸۷ با پرداختی بازنشستگان شکل گرفته است و اکنون انتظار ثمردهی داشته است، اما با این استدلال که بازنشسته هزینه بالایی دارد، حق بیمه بیشتری را از آن‌ها دریافت می‌کنند که منطقی نیست. بسیاری از سازمان‌ها بیمه امداد دارند که باید کمک بلاعوض کنند و برای بازنشستگان شهرداری نیز این موضوع باید دیده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیمه بازنشستگان مشابه افراد شاغل باید دیده شود و تبعیض کنار گذاشته شود، اگر این پول را با کمک شهرداری به بیمه‌های خصوصی بدهیم تعهد بیمه‌ای بیشتر می‌شود و به نفع بازنشستگان است.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: درباره تبدیل وضعیت ایثارگران پیش از این تذکری دادم و پاسخی نگرفته‌ام که لازم است پاسخ داده شود.

شریعتی با اشاره به وضعیت تعدادی از نیروهای حوزه سلامت گفت: این نیروها باید تبدیل وضعیت و تکلیف آن‌ها مشخص شود، در حالی که نورچشمی‌ها مورد توجه هستند و دیگران را تافته جدابافته می‌دانند. درخواست می‌کنم که شهرداری حق این افراد را نیز برگرداند و آن‌ها را تبدیل وضعیت کند.

وی با قدردانی از حضور گرم مردم در انتخابات و فعالیت نامزدها گفت: به منتخبان می‌گویم که مبادا دچار غرور شوید؛ ما جیره‌خوار مردم هستیم و نباید آن‌ها را فراموش کنیم و مشکلات معیشتی آن‌ها را باید برطرف کنیم.

کد خبر 734809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.