۸۱ درصد بودجه ترافیک منطقه ۳ اصفهان عملیاتی شده است/ایمن‌سازی ۸۰ درصد خیابان‌های منطقه

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: بودجه این اداره منطقه ۳ شهرداری این کلان‌شهر حدود ۱۳۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در این راستا ۸۱ درصد آن در سال جاری جذب و عملیاتی شده و مابقی آن تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

مهدی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه این اداره منطقه ۳ شهرداری این کلان‌شهر حدود ۱۳۸ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در این راستا ۸۱ درصد آن در سال جاری جذب و عملیاتی شده است و مابقی آن تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: سال جاری یک مسیر اتوبوس پرسرعت برای خیابان عبدالرزاق و خیابان ولی‌عصر (عج) تعریف شده است، همچنین عملیات ترافیکی و عمرانی آن از سال گذشته و ابتدای سال جاری آغاز شد و در حال حاضر در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: خط شرقی و غربی اتوبوس تندرو در خیابان هشت بهشت در سال‌های گذشته راه اندازی شده است که به خطوط شمالی و جنوبی اتوبوس تندرو کمک می‌کند، همچنین در سال جاری اقدامات عمرانی، ایمن‌سازی‌های خطوط و ایستگاه‌ها توسط اداره حمل‌ونقل و ترافیک این منطقه در حال انجام است.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۸۰ درصد خیابان‌های منطقه ایمن‌سازی شده است، گفت: در راستای کاهش نقاط حادثه خیز اقداماتی از جمله آشکارسازی محل عبور عابر پیاده به وسیله نورپردازی محل در شب در راستای ایمنی عابر پیاده انجام شده است، از این‌رو می‌توان به آشکارسازی محل عابر پیاده خیابان عبدالرزاق و هشت بهشت غربی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح هندسی خیابان احمدآباد و مدرس از مهمترین اقدامات این اداره است، ادامه داد: مواردی از جمله خط‌کشی عابر پیاده، خط‌کشی طولی معابر، تابلو گذاری و علائم ترافیکی منطقه و تعمیر و نگهداری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از جمله اقداماتی است که در طول سال به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه در محدوده مرکزی شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: ایام نوروز ترافیک این منطقه افزایش پیدا می‌کند، از این‌رو برای این محدوده تدابیر خاصی باید مد نظر قرار گیرد تا ترافیک منطقه کنترل شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه تغییراتی در خطوط اتوبوسرانی برای این منطقه جابه‌جایی شهروندان در ایام عید نوروز انجام شده است، گفت: برای جابه‌جایی شهروندان در ایام نوروزی توصیه می‌شود از خطوط حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس تندرو و قطار شهری استفاده کنند تا ترافیک این ایام به‌درستی کنترل شود.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود خریدهای عید خود را به آخر سال موکول نکنند تا با برنامه‌ریزی صحیح آن‌ها اقدامات خوبی در راستای کنترل ترافیک منطقه انجام شود.

کد خبر 734705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    خیابان فردوسی یک کوچه بدون پارک خودروی مزاحم نیست. حتی در خیابان ورودی کوچه ها را پارک می کنند و راه بسیار باریکی برای عبور می گذارند که به سختی و با چند بار عقب و جلو کردن می توان وارد کوچه شد. ایستگاههای اتوبوس هم که همیشه دوبل پارک کرده اند. کوچه ها همیشه پر از خودروهای پارک شده است که بعلت کاهش عرض مسیر عبور عابر را با خطر مواجه می کند. حتی موانع جدا کننده شهرداری در وسط کوچه ها را تخریب کرده اند و ساکنین که تذکر می دهند با پرخاش فرد بی قانون مواجه می شوند. واقعا مسيول محترم یکبار از این مناطق خارج از خودرو خود پیاده داخل کوچه ها در روز کاری تردد کرده اند تا متوجه شوند ما چه می کشیم؟