استفاده از نقشه‌های هوایی جدید در تهیه طرح جامع اصفهان

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تهیه و تدوین نقشه‌های هوایی جدید شهر اصفهان در بسیاری از فرایندهای کاری در معاونت‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت، همچنین در پروسه تهیه طرح جامع جدید شهر اصفهان نیز مورد نیاز و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

افشین وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بر اساس قرارداد منعقد شده توسط شهرداری اصفهان با سازمان جغرافیایی ارتش برای انجام عملیات عکس‌برداری هوایی (پروازی) از مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار هکتار (بیش از وسعت محدوده و حریم شهر اصفهان) و دریافت نقشه‌های عکسی، عملیات مذکور در شرف انجام است، اظهار کرد: عکس‌ها و نتایج جدید در اوایل ۱۴۰۳ در اختیار حوزه معاونت شهرسازی و معماری به عنوان بهره‌بردار قرار می‌گیرد.

وی افزود: تهیه و تدوین نقشه‌های جدید شهر اصفهان در بسیاری از فرایندهای کاری در معاونت‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت، همچنین در پروسه تهیه طرح جامع جدید شهر اصفهان نیز مورد نیاز و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: تهیه طرح جامع جدید شهر اصفهان با توجه به قرارداد منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی با شرکت مهندسان مشاور تخصصی مربوطه، چند ماهی است در جریان اقدام قرارداد و جلسات کمیسیون‌های تخصصی (کمیسیون‌های تخصصی کالبدی، اقتصادی، زیست‌محیطی) برگزار می‌شود.

وزیری ادامه داد: نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات مختلف نقطه نظرات کارشناسی دستگاه مربوطه را در کمیسیون‌های تخصصی مذکور بیان و مشکلات و پیشنهادهای خود را ارائه می‌کنند تا با بررسی و درایت مشاور طرح جامع و هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان ادارات مختلف ذی‌ربط، نقاط ضعف و کاستی طرح‌های پیشین تا حد ممکن رفع و پیشنهادهای اجرایی مناسب جایگزین شود.

وی گفت: در تهیه طرح جامع جدید شهر اصفهان قرار بر این است که در کنار استفاده از نظرات نخبگان، اساتید دانشگاهی، مدیران و کارشناسان موفق پیشین از پیشنهاد سایر گروه‌های جامعه اصفهان نیز با پرسش و پاسخی که توسط کارشناسان گروه مشاور انجام خواهد گرفت، استفاده شود.

وزیری با بیان اینکه طولانی شدن تصویب و ابلاغ طرح‌های جامع یک آسیب جدی است، اظهار کرد: این مشکل فقط مختص شهر اصفهان نیست، بلکه سایر کلان‌شهرهای کشور نیز با این مشکل روبه‌رو هستند، به همین دلیل در تهیه و تدوین طرح جامع جدید اصفهان سعی شده است این بازه زمانی به حداقل برسد.

وی گفت: شهرداری اصفهان همواره حضور فعالی در جلسات و کمیته‌های تخصصی تهیه و تدوین طرح جامع اصفهان دارد، ضمن اینکه در این جلسات دغدغه‌های شهروندان، مشکلات و نیازهای شهر اصفهان به صورت مستمر و مکتوب نیز به اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان منعکس خواهد شد.

کد خبر 734680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    با درود.به نظرتان این طرح خیلی طولانی نشده .لطفا زودتر مردم را از بلاتکلیفی نجات دهید
  • جمشید IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام لطفا به داد سیلابی شاهین شهر برسید ازشمال که سطح زمین بالاتره خاکی است ومرکز شهر وجنوب پایین دست دیوار کشی ومحافظت شده اگه سیل بیاد چه اتفاقی میفته؟.؟.. کو باران؟ پس چرا ایجاد شده. این هم نظر من ارتشی.