پیام آیت‌الله مظاهری به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

آیت‌الله مظاهری «مدّظلّه‌العالی» پیامی را خطاب به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، آیت‌الله العظمی مظاهری «مدّظلّه‌العالی»، مرجع عالیقدر در پیامی تاکید کرد سعی و تلاش خالصانه و مجدّانه برای عمل به تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن کریم، قطعاً هدایت و سرافرازی انسان و سلامت و سربلندی جامعه را در پی دارد.

در این پیام آمده است: «

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

قال الله سُبحانه و تَعالی: «تَنزِیلُ ٱلکِتابِ مِنَ ٱللَّهِ ٱلعَزِیزِ ٱلحَکِیمِ»

قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانۀ الهی است که فلسفه اصلی نزول آن از سوی خداوند متعال، هدایتِ مردم و جدا کردن حق از باطل است: «هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الهُدی وَ الْفُرْقَانِ».

از این رو همه فعالیّت‌های مبارکی که در حولِ محور قرآن کریم شکل می‌گیرد و از آن جمله، نمایشگاه قرآن و عترت، باید در همین طریقِ نورانی، طیِّ مسیر نماید و جهت‌گیری اصلی همۀ برنامه‌های آن، روشنگری و هدایت و نیز جدا کردن حق از باطل باشد.

بی‌تردید این «روشنگری»، از طریق انتقال مفاهیم و پیام‌های متعالی قرآن مجید و کاربردی‌سازی آن نسبت به مسائل و مشکلات انسان معاصر و دنیای کنونی و تلاش و مجاهدت برای عملی ساختن این پیام‌ها انجام می‌پذیرد. قرآن کریم، کتابِ عمل و مجاهدت است و صِرف قرائت و ترویج آن، بدون عمل، نتیجه‌بخش نیست: «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ». سعی و تلاش خالصانه و مجدّانه برای عمل به تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن کریم، قطعاً هدایت و سرافرازی انسان و سلامت و سربلندی جامعه را در پی دارد.
به امید آنکه همه ما بتوانیم به تعالیم والای این کتاب مقدس، به‌درستی عمل نمائیم.

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان را گرامی داشته و اهتمام و سعی همه دست‌اندرکاران این نمایشگاه را تحسین نموده و از همه آنان تشکّر و تقدیر می‌نمائیم. توفیقات همگان را از خداوند تعالی مسألت می‌کنم.»

کد خبر 734591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.