کردستان جزو استان‌های پیشرو کشور در ورزش زورخانه‌ای است

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی، کردستان را جزو استان‌های پیشرو در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانست و گفت: کردستان علاقمندان زیادی در این رشته دارد و ورزش زورخانه‌ای دارای پیشینه و قدمت خوبی در این استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرعلی باران چشمه، امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در دیدار با استاندار کردستان اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای با قدمت ۹۰۰ سال، نماد و ورزش ملی کشورمان است و با آموزه‌های دینی و اخلاقی که در آن وجود دارد به عنوان یک مکتب انسان‌سازی و ترویج اخلاق مداری باید توسعه پیدا کند.

وی افزود: پس از دیدار امسال جامعه ورزشکاران و قهرمانان با مقام معظم رهبری که وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشت و اجرای حرکات ورزش‌های زورخانه‌ای در حسینیه بیت رهبری و در حضور ایشان، رهبر معظم انقلاب دستور فرمودند که این رشته باید هم در داخل کشور و هم در عرصه بین‌المللی تبلیغ و اشاعه شود و در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، کردستان را جزو استان‌های پیشرو در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانست و گفت: کردستان علاقمندان زیادی در این رشته دارد و ورزش زورخانه‌ای دارای پیشینه و قدمت خوبی در این استان است.

باران چشمه از استاندار کردستان به عنوان شخص اول استان خواست تا در راه اعتلا و توسعه این رشته ورزشی و فرهنگی هیأت ورزش زورخانه‌ای کردستان را یاری کرده و از تمامی ظرفیت‌ها برای رشد این ورزش استفاده کند.

وی نبود زورخانه در چند شهرستان استان را یکی از مشکلات دانست و ابراز امیدواری کرد که این مشکل با حمایت استاندار کردستان مرتفع شود.

ورزش باستانی نماد هویت ملی است

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ورزش‌های باستانی نماد هویت ملی و نیازمند ترویج است، گفت: کردستان با برخورداری از ظرفیت‌های ویژه برای ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، می‌تواند یکی از قطب‌های این ورزش در کشور باشد.

وی به بیان اینکه اخلاق رکن اصلی ورزش‌های پهلوانی است، افزود: استان کردستان از لحاظ این ورزش ملی از استعدادهای درخشانی برخوردار است.

استاندار کردستان با اشاره به تأثیر ورزش زورخانه‌ای بر ابعاد مختلف جسمانی و روانی جوانان گفت: این ورزش با توجه به قابلیت‌هایی که همه ابعاد وجودی انسان را در برمی‌گیرد، جسم و روح را تقوی کرده و کمک به دیگران، جوانمردی، غیرت و نوع‌دوستی را نیز در جامعه نهادینه می‌کند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: مفتخریم ورزش زورخانه‌ای کردستان حرفی برای گفتن در کشور دارد و جوانان توانمندی در این رشته فعالیت می‌کنند که نشان از ظرفیت بزرگ کردستان در این رشته ورزشی است.

وی برای کمک به توسعه زیرساخت‌های این ورزش در استان قول مساعد داد و گفت: امیدواریم جوانان کردستانی همانند گذشته در این ورزش سرآمد و افتخارآفرین باشند.

کد خبر 734541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.