هشدار هواشناسی سطح زرد/  ارتفاعات البرز با رگبار برف، رعد و برق همراه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان به ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی در وضعیت هشدار سطح زرد خبر داد.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از فعالیت سامانه تندری از یکشنبه اواخر وقت تا ظهر دوشنبه در منطقه البرز مرکزی است.

وی افزود: به موجب این هشدار هواشناسی، رگبار برف و باران، رعد و برق، پاره‌ای نقاط تگرگ و از بعد از ظهر دوشنبه وزش باد نسبتاً شدید در استان البرز به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه را ارتفاعات انباشت برف، آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات عنوان و خاطرنشان کرد: شهروندان البرزی از توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه‌ها در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

مهرور اضافه کرد: توصیه می‌شود افرادی که قصد سفر دارند پیش از حرکت از آخرین وضعیت هواشناسی جاده‌ها باخبر شوند.

وی گفت: تاکید داریم که دستگاه‌های خدمات‌رسان استان البرز در حالت آماده‌باش باشند تا در صورت رگبار برف و باران و بروز مشکل در سطح شهر ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل نشود.

کد خبر 734487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.