فرایند صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای تکریم شهروندان، خدمات صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می‌شود.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش صدور پروانه و کاهش مدت زمان صدور آن به‌ویژه در بافت‌های فرسوده مناطق پانزده‌گانه از نتایج سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرداری در این دوره است که در نتیجه شاهد روند خروج از رکود و ایجاد رونق در حوزه ساخت‌وساز می‌شویم، اما به دلیل زمان‌بر بودن ساخت مسکن، نتایج آن سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات شهرسازی در ایام پایانی سال در راستای تسریع امور در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده است، افزود: به منظور کاهش زمان انتظار بازدید و اولویت‌بخشی به درخواست‌های پروانه ساختمانی، حداکثر زمان انتظار بازدید ۴۸ ساعت و در صورت لزوم بازدیدها پس از ساعات اداری نیز انجام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به حجم پرونده‌های ارجاعی پایان سال، پرونده‌های موجود در کارتابل‌ها در همان روز توسط هر یک از عوامل تعیین تکلیف می‌شوند.

رشد ۱۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

مهدویان با بیان اینکه هرگونه چرخش پرونده و امضای فیزیکی حذف شده است و اقدامات به‌صورت الکترونیک در همان روز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: درخواست‌های پروانه ساختمان بر اساس قابلیت کنترل ضوابط هوشمند در سامانه سرا ۱۰، بدون نقشه معماری به صورت برخط پرداخت و در همان روز تعیین تکلیف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آمار صدور پروانه در چند منطقه از شهر اصفهان در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته ادامه داد: ساخت‌وساز با صدور ۳۲۸۴ فقره پروانه ساختمانی بدون پروانه‌های اصلاحی ۱۳ درصد رشد کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به چرایی رشد صدور پروانه در مناطق پانزده‌گانه بیان کرد: در ضوابط طرح‌های بالادستی، مشوق‌هایی وجود دارد، بازنگری در محدودیت و ارائه این مشوق‌ها موجب تشویق مردم و رونق ساخت‌وساز شده است.

کد خبر 734384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.