شاهکار مورایس و رفقا با پنجمین باخت متوالی

تیم فوتبال سپاهان در دیداری حساس از پیکان تهران میزبانی کرد که در پایان متحمل شکست شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه، هجدهم اسفند_ از ساعت ۱۶ تیم‌های سپاهان و پیکان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان مورایس در مقابل پیکان شکست خوردند.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و پیکان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۱۰ هزار نفر

گل‌ها:

فرشاد احمدزاده (دقیقه ۴)، رضا اسدی (دقیقه ۵۳) برای سپاهان

محمد حسین فلاح (دقایق ۱۶ و ۴+۴۵)، علی قربانی (دقیقه ۷۴) برای پیکان

اخطار:

شهریار مغانلو (دقیقه ۵+۴۵) از سپاهان

اخراج:

برایان دابو (دقیقه ۵۰) از سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند (۴۶- نیما میرزازاد)، سیاوش یزدانی (۶۶- هادی محمدی)، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، بریان دابو، امید نورافکن، علی اصغر اعرابی (۸۱- عیسی عباس)، فرشاد احمدزاده (۸۱- عیسی عباس)، رضا اسدی و شهریار مغانلو (۷۲- رضا شکاری)

سرمربی: ژوزه مورایس

پیکان: محمد ناصری، محمد ستاری، مبین دهقان (۲۹- دانیال جهانبخش)، علی اکبر رنجبر (۴۶- فرشید اسماعیلی)، ایمان اکبری، محمدحسین فلاح، غلامرضا ثابت‌ایمانی (۴+۹۰- علی اصغر صادقی نسب)، سامان نریمان‌جهان، جواد آزاده، حامد پاکدل (۳+۹۰ امیر شهیم)، علی قربانی (۸۵- ابراهیم صالحی)

سرمربی: غلام‌رضا عنایتی

داور: حسین زمانی

شرح بازی:

سپاهان پس از چهار باخت متوالی در لیگ برتر در بازی قبل با پیروزی برابر شمس آذر در جام حذفی کمی از لحاظ روحی شرایط بهتری پیدا کرد اما برابر پیکان با انگیزه برد و بازگشت به کورس قهرمانی به میدان آمده بود تا نوار شکستهای متوالی در لیگ هم پاره شود.

شاگردان مورایس بازی را خوب آغاز کردند و روی اولین موقعیت خود که البته روی تیزهوشی فرشاد احمدزاده خلق شد به گل رسیدند. سپاهان که با این گل از حریف پیش افتاده بود روی آشفتگی تیم مهمان تا قبل از یک ربع ابتدایی بازی این شانس را داشت تا برتری خود را دو برابر کند اما عدم استفاده از موقعیت‌های مسلم گلزنی و در ادامه به گل رسیدن پیکان روی یک اشتباه باعث شد بازی دوباره به تساوی بکشد.

سپاهان که می‌توانست در یک ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی نسخه پیکان را بپیچد به شکلی بازی کرد که بازی برایش گره بخورد و در ادامه بدشانسی‌های این تیم در انتهای نیمه نخست، باز هم روی یک اشتباه عجیب گل دوم پیکان هم به ثمر رسید تا سپاهان بازنده راهی رختکن شود.

در حالی که سپاهان در نیمه دوم برای جبران گل‌های خورده و ساختن یک پیروزی از باخت پا به زمین گذاشته بود اخراج مستقیم برایان دابو در دقیقه ۵۰ همه معادلات را بر هم زد و با وجود اینکه چند دقیقه بعد سپاهان گل تساوی را با ضربه سر اسدی به ثمر رساند، در ادامه آشفتگی خط دفاعی سپاهان باعث شد این تیم گل سوم را در دقیقه ۷۴ به ثمر برساند تا این گل حکم تیر خلاص را برای سپاهان در این بازی و البته در این فصل داشته باشد.

بدین ترتیب سپاهان با شکست سه بر دو در این دیدار برای پنجمین بازی متوالی متحمل شکست شد تا با توجه به اختلافی که با تیم‌های مدعی پیدا کرده است، عملاً امیدی برای قهرمانی نداشته باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴- سپاهان) - توپی که به محمد صادقی، دروازه‌بان پیکان رسیده بود خیلی ساده می‌توانست دفع شود اما تعلل او در دفع توپ در نهایت باعث شد ضربه او در بین راه به احمدزاده برخورد کند و این فشار به موقع هافبک سپاهان و برخورد توپ به او منجر وارد شدن مستقیم توپ به دروازه پیکان شد.

۱-۱ (دقیقه ۱۶- پیکان) - در یک ضد حمله خطرناک توپ در محوطه جریمه سپاهان به فلاح رسید که او با یک شوت پای چپ که در بین راه به پای یزدانی هم برخورد کرد دروازه نیازمند را از زاویه بسته باز کرد.

۲-۱ (دقیقه ۴+۴۵- پیکان) - روی اشتباه یزدانی، فلاح صاحب توپ شد و با ورود به محوطه جریمه سپاهان با ضربه‌ای محکم به لطف اشتباه نیازمند در مهار توپ، گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

۲-۲ (دقیقه ۵۰- سپاهان) - ارسال تیز رامین رضاییان از سمت راست در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر زیبای رضا اسدی به گل تساوی تبدیل شد.

۳-۲ (دقیقه ۷۴- پیکان) - روی غفلت مدافعان سپاهان و فضای خالی بین آنها، پاکدل باز هم با نیما میرزازاد تک به تک شد اما پس از دفع ضربه اولیه او، این قربانی بود که گل سوم را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- رامین رضاییان در موقعیتی تک به تک می‌توانست دروازه پیکان را باز کند اما تکل مدافع پیکان موجب سرنگونی وی شد و برخلاف بازیکنان سپاهان داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۴- ارسال بسیار خطرناک رضاییان از سمت راست محوطه جریمه در حالی با ضربه سر اسدی در تیر دور با اختلافی ناچیز از کنار تیر عمودی به بیرون رفت که سه بازیکن سپاهان موقعیت ایده آلی برای زدن گل دوم داشتند.

دقیقه ۱۷- ارسال میلاد زکی پور از سمت چپ با ضربه سر بسیار خطرناک اسدی همراه شد اما توپ با اختلافی ناچیز از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹- در یک حمله خطرناک از سوی سپاهانی‌ها توپ در مرکز محوطه جریمه سپاهان به نورافکن رسید اما ضربه زمینی و محکم او با برخورد به تیر عمودی دروازه به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۲۲- شوت خطرناک ثابت ایمانی از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- فرار نورافکن از فضای خالی در خط دفاع پیکان باعث موقعیتی خوب برای او شد اما ضربه خطرناک او از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- توپ ارسالی اعرابی از سمت چپ در پشت محوطه جریمه به رضاییان رسید اما ضربه محکم او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱- نفوذ اعرابی به محوطه جریمه پیکان با پاس عالی او برای مغانلو همراه شد اما مهاجم سپاهان در موقعیتی ایده آل با ضربه‌ای محکم توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۴۲- روی یک ریباند در حالی که دروازه‌بان پیکان از دروازه دور بود اسدی سعی داشت با ضربه سر از درون محوطه جریمه گل دوم سپاهان را به ثمر برساند اما شیرجه بلند صادقی با مهار توپ همراه شد.

دقیقه ۵+۴۵- در حالی که مغانلو در محوطه جریمه پیکان صاحب توپ شد در برخوردی با دروازه‌بان پیکان سرنگون شد، اما داور برخلاف بازیکنان سپاهان اعتقادی به پنالتی نداشت و به علت تمارض به مغانلو اخطار داد.

دقیقه ۵۸- روی کرنر ارسالی از سمت چپ توپ روی یک رفت و برگشت به زکی پور رسید اما ضربه سنگین او را صادقی برگشت داد.

دقیقه ۶۰- ثابت ایمانی در یک ضد حمله صاحب موقعیت تک به تک شد اما ضربه او پس از گذر از دروازه‌بان با تکل عالی یزدانی از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۶۳- ارسال رامین رضاییان از سمت راست با ضربه سر اعرابی همراه شد اما توپ باز هم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- رضاییان در یک موقعیت تک به تک می‌رفت تا دروازه را باز کند اما پاس عرضی بی موقع او باعث دفع توپ توسط مدافع پیکان شد.

دقیقه ۷۰- با اشتباه دانشگر توپ در محوطه جریمه سپاهان به پاکدل رسید اما موقعیت تک به تک را با ضربه‌ای بد به هدر داد.

دقیقه ۹۰- ارسال زیبای کریمی از سمت راست با ضربه سر بسیار خطرناک محمدی همراه شد اما توپ با واکنش عالی صادقی به کرنر رفت.

اتفاق ویژه: برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، سپاهان در پنج بازی متوالی متحمل شکست شد که یک رکورد منفی برای تیم پرمهره ژوزه مورایس به شمار می‌رود.

بهترین بازیکن: محمد حسین فلاح که دو گل برای پیکان به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 734198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.