استان فارس با ۱۸ کارگروه ستاد خدمات سفر به استقبال نوروز می‌رود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا در استان اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده امروز _جمعه، هجدهم اسفند_ اظهار کرد: جلسات منظم کارگروه‌های ستاد خدمات سفر به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم دستگاه‌های نظارتی و اجرایی این ستاد به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی از میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم و برگزاری ایستگاه‌های شادی و سفره‌های افطاری ساده تا حضور مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران خبر داد و افزود: ایجاد غرفه‌های عرضه سوغات و صنایع دستی فارس در اماکن گردشگری پرتردد، از برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر فارس عنوان شده است.

معاون استاندار فارس همچنین به مصوبات کارگروه حمل و نقل جاده‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: ایمن سازی نقاط حادثه خیز، حضور فعال پایگاه‌های اورژانس، آماده باش ۵۰۰۰ امداد رسان در سطح استان، ساماندهی فوری ترمینال خارجی فرودگاه، ساماندهی سرویس بهداشتی‌ها و نمازخانه‌های بین راهی و آمادگی مجتمع‌های بین راهی برای خدمات رسانی به مسافران از مصوبات کارگروه‌های این ستاد است.

فرخ‌زاده با اشاره به برودت احتمالی هوا در نوروز اضافه کرد: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، اوقاف و سایر مجموعه‌های همکار کمپ‌های زیباشهر، باغ جنت، مسجد جامع شهدا، اقامتگاه سعدی، شش سالن نمایشگاه بین المللی، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری، ۳ سالن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، ۴۲ حسینه، اقامتگاه حضرت ابن حمزه (ع) و کانون فرهنگی رهپویان وصال و مدارس جهت اسکان مسافران در ایام نوروز پیش‌بینی شده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: بر طبق مصوبات ستاد خبر مشکلات آزادراه شیراز اصفهان، جاده گویم و کمربندی شیراز نیز تا نوروز برطرف شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: به منظور رفاه حال گردشگران ساعت بازدید اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی و فهرست زمانبندی در اختیار مسافرین نوروزی قرار خواهد گرفت.

فرخ‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: ساعت بازدید از اماکن فی مابین دستگاه‌ها هماهنگ و متعاقباً اعلام خواهد شد و ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در محور حافظیه با مدیریت شهرداری شیراز و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد.

کد خبر 734192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.