رفع تنش آبی ساوه و زرندیه با انتقال آب از سد کوچری

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:تنش آبی ساوه و زرندیه با انتقال آب از سد کوچری رفع می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود منظور ظهر امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در جریان افتتاح پروژه‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح انتقال آب ساوه و زرندیه از سد کوچری از پروژه‌های مهم دولت سیزدهم برای مقابله با تنش آبی در منطقه است.

وی افزود: با توجه به اینکه این طرح، یک طرح بزرگ ملی است به همین دلیل به منابع مالی بیشتری نیاز دارد، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو اقدامات لازم برای تقویت منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح در سال آینده را انجام خواهد داد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تنش آبی ساوه و زرندیه با انتقال آب از سد کوچری رفع می‌شود.

منظور با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز برای تسریع انتقال سهم آب ساوه و زرندیه از سد کوچری در سال آینده تقویت خواهد شد گفت: شهرستان زرندیه به نسبت ظرفیت و مزیت‌هایی که دارد از شاخص‌های توسعه‌ای پایین‌تری نسبت به سایر مناطق کشور برخوردار است و با شاخص‌های ملی توسعه محور فاصله دارد.

وی تصریح کرد: در سفر به شهرستان زرندیه بخشی از پروژه‌های زیرساختی، شریانی، عمرانی، اقتصادی و شهری افتتاح شد و در این سفر نیازهای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و اجرای برخی طرح‌های توسعه‌ای هدف‌گذاری شد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: موضوع بروز رسانی طرح آمایش سرزمینی و توسعه‌ای شهرستان زرندیه در دستور کار قرار دارد و برای عملیاتی کردن این طرح برای سال آینده اجرای طرح‌های درمانی، آموزشی، راه‌های مواصلاتی، عمران و خدمات شهری و زیرساختی هدف‌گذاری شده است.

منظور ادامه داد: در اجرای طرح توسعه زرندیه احداث مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی باید در نظر گرفته شود.

انتقال آب به ساوه و زرندیه بالغ بر هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار مرکزی هم گفت: اجرای طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و زرندیه به اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در سال آینده نیاز دارد.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان اینکه وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه به طور جدی پیگیر تخصیص اعتبار هستند اظهار کرد: البته برای بهره برداری از این پروژه نیاز به تخصیص اعتبار بیشتری است.

وی افزود: ساوه جز پنج نقطه دارای تنش آبی کشور است و بر این اساس از محل اعتبارات اضطراری از طریق وزارت نیرو حمایت مالی خواهد شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سد الغدیر وضعیت مناسبی از نظر منابع آبی ندارد و مقرر شده است منابع مالی اضطراری برای تسریع در اجرای این طرح تخصیص داده شود.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: در سفر معاون رئیس جمهور به زرندیه علاوه بر افتتاح ۸۸ طرح عمرانی و اقتصادی در زرندیه در زمینه مشکلات و پروژه‌های نیمه تمام بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام مقرر شد اعتبارات لازم اختصاص داده شود اظهار کرد: اختصاص اعتبارات شتاب بیشتری به تکمیل پروژه‌ها خواهد داد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام آغاز شده و با شتاب ادامه دارد و امید می‌رود با تخصیص اعتبارات ملی روند بهره برداری از طرح تسریع شود.

کد خبر 734082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.