۲۰ مرکز جهاد کشاورزی استان قزوین پایش شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای افزایش بهبود کیفی برنامه‌ها در سال جاری، ۲۰ مرکز جهاد کشاورزی این استان رصد و پایش شد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای افزایش بهبود کیفی برنامه‌ها در سال جاری، ۲۰ مرکز جهاد کشاورزی این استان رصد و پایش شد که این طرح با هدف افزایش بهبود کیفی برنامه‌ها و اثربخشی پروژه‌های اجرایی و نظارت بر تعمیر و تجهیز همه مراکز جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: اجرای چهار گردهمایی شهرستانی تبادل تجربیات مددکاران ترویجی و تسهیلگران زن روستایی با موضوع جهش تولید و الگوی کشت، اجرای شش مورد پروژه بسیج سازندگی با هدف فرهنگ‌سازی فعالیت‌های بسیجی و ترویجی با موضوع واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب مالت از اقدامات این مدیریت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: پروژه مواجهه با آتش‌سوزی در مراتع، پروژه کنترل آفات و بیماری‌های باغات پسته و بهداشت جایگاه دام، اجرای پنج طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، توانمندسازی و حمایت از اعضا، ارکان شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و مراکز خدمات غیردولتی و عاملان شبکه ترویج از دیگر اقدامات اجرا شده است.

مبارزه با بیماری‌های گیاهی در ۱۱۶۳ هکتار زمین‌های کشاورزی

عطایی از مبارزه با بیماری‌های گیاهی در ۱۱۶۳ هکتار از مزارع شهرستان البرز خبر داد و گفت: عملیات مبارزه با بیماری‌های گیاهی در سطح ۱۰۶۳ هکتار از اراضی این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: از مجموع این سطح مبارزه ۱۰۷ هکتار مربوط به مبارزه با بیماری‌های گیاهان زراعی و ۱۰۵۶ هکتار مربوط به بخش باغی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: سفیدک سطحی و پوسیدگی طوقه در چغندر قند، برق‌زدگی نخود، پوسیدگی ریشه و سفیدک سطحی در سبزیجات از جمله بیماری‌های باغی به لکه سیاه سیب، لب‌شتری هلو و پوسیدگی‌های طوقه در درختان هسته‌دار از مهم‌ترین بیماری‌های گیاهی زراعی است.

کد خبر 734023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.