ارتقای زیرساخت‌ها و مکان‌های فرهنگی در دستور کار شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: احداث ساختمان نگارخانه زرین‌شهر در سال ۱۳۹۳ آغاز شد، اما به دلایل مختلف روند اجرای این پروژه پس از دو سال متوقف شد و با تامین اعتبار مورد نیاز در دوره ششم مدیریت شهری، روند اجرایی پروژه در فروردین ۱۴۰۲ کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین اسماعیلی احمدی امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: هنر در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری حیات مدنی انسان‌ها داشته و این تأثیر روزبه‌روز پررنگ‌تر شده به‌گونه‌ای که در دنیای مدرن امروز ارتقای کیفیت زندگی شهرها و روستاها بدون استفاده از هنر و ابزارهای هنری غیرقابل تصور است.

وی افزود: امروز کارشناسان بر این باور هستند که هر آنچه به زبان هنر تبدیل شود ماندگار، جاویدان و اثربخش می‌شود و می‌تواند انسان و جامعه را دچار تحول کند.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی_ هنری در شهر همچون آئینه‌ای است که هویت شهر در آن متجلی می‌کند و شخصیت شهر را می‌سازد، از این‌رو ارتقای زیرساخت‌ها و مکان‌های فرهنگی در شهرهای ایران می‌تواند در افزایش امید بین هنرمندان و شهروندان مؤثر عمل کند.

اسماعیلی احمدی خاطرنشان کرد: زرین‌شهر به دلیل غنای تاریخی که در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر دارد، نیازمند توسعه و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است، از این‌رو مدیریت شهری در مسیری گام برداشت تا با تکمیل و بهره‌برداری از نگارخانه شهر، فرصت‌های بهتری را برای حضور حوزه پر رنگ هنرمندان فراهم کند، چراکه بر این باور هستیم این حضور می‌تواند زمینه‌ساز رقم خوردن فعالیت‌های بهتر فرهنگی و هنری باشد.

وی راه‌اندازی نگارخانه شهر را زمینه‌ساز ایجاد یک پاتوق برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت: نگارخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز برای نمایش آثار هنری هستند که در معرفی هنرمندان و آثار آنان نقش مؤثری را ایفا می‌کنند و از سوی دیگر هنرمندان شهر می‌توانند از این فضا برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و ورکشاپ‌ها استفاده کنند.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: احداث ساختمان نگارخانه زرین‌شهر در سال ۱۳۹۳ آغاز شد، اما به دلایل مختلف روند اجرای این پروژه پس از دو سال متوقف شد و با تأمین اعتبار مورد نیاز در دوره ششم مدیریت شهری روند اجرایی پروژه در فروردین ۱۴۰۲ کلید خورد.

اسماعیلی احمدی گفت: در پروژه نگارخانه زرین‌شهر بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد تا بتوانیم این پروژه که مورد مطالبه هنرمندان شهر بود را به بهره‌برداری برسانیم که ارزش به‌روز شده این پروژه، ۱۳۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: زیرساخت‌ها و اماکن فرهنگی، نیاز اساسی شهروندان هر شهری است و امیدواریم با حضور هنرمندان در این مجموعه شاهد ارتقای فعالیت‌های فرهنگی-هنری و افزایش رضایتمندی آن‌ها باشیم.

کد خبر 734021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.