فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای شنبه تا سه‌شنبه در سطح استان بارش پراکنده رخ خواهد داد که با پیش‌بینی تمرکز بارش‌ها در جنوب استان هشدار نارنجی صادر شده است.

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از شنبه تا سه شنبه (۱۹ تا ۲۲ اسفند) در سطح استان رخداد بارش پراکنده باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ رخ خواهد داد که تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی استان خواهد بود و در این مناطق هشدار در سطح نارنجی است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: برای روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق مرکزی و غرب استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از ظهر شنبه تا آخر وقت یکشنبه (۱۹ الی ۲۰ اسفند) بر روی دریای عمان برخی ساعت رگبار و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و وزش باد تا حدود ۲۵ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

حیدری تاکید کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی، شنا و تفریحات و ترددهای دریایی به ویژه با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و فعالیت‌های شیلاتی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

وی ضمن تاکید بر محافظت از محصولات کشاورزی توصیه کرد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای در نظر گرفته شود و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و همچنین و برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 734005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.