کمک مومنانه عامل ایجاد همدلی، وحدت و وفاق ملی است

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: گسترش و زمینه‌سازی فرهنگ خدمت و محبت مردم به مردم، باعت ایجاد همدلی، وحدت و وفاق ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سردار مرتضی عمو مهدی امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در مراسم توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دوران کرونا، خدمت مومنانه و مواسات را جز کارهایی می‌دانستند که هر مسلمانی باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: این فرهنگ در چند سال گذشته با قصد مطالبه گری از مسؤولان، از نماینده مجلس تا قوه قضائیه، ائمه جمعه و سایر مسئولان جهت اجرای وظایف در راستای محرومیت زدایی تضعیف شده بود و این امر را مقام معظم رهبری طبق روایات ائمه که اگر کسی که همسایه گرسنه‌ای دارد، اگر خودش سیر بخوابد باید در مسلمانی خود شک کند متذکر شده بود.

کمک مومنانه عامل ایجاد همدلی، وحدت و وفاق ملی است

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: باید فرهنگ کمک مومنانه و زمینه سازی خدمت و محبت مردم به مردم را گسترش دهیم و یک بسته و یا یک نفری مثل این خیر بزرگوار که ۱۵ هزار بسته اهدا می‌کند تا به دست نیازمند برسد باعث ایجاد همدلی، وحدت و وفاق ملی می‌شود.

عمو مهدی اضافه کرد: بعضی شهرستان‌ها مثل خمینی شهر هیئتی هستند و جو بومی و مذهبی دارند و این فرهنگ را حفظ و ادامه داده‌اند و جاه‌هایی سراغ دارم به غیر از اجرای مناسبت‌ها و مداحی که همگی اعمال مقدسی هستند، فعالیت‌های مردم محور و هیئت خدمت محور را ترویج می‌دهند.

وی گفت: این مقدس است که اگر مردمی که تحت تهاجم و شرایط فرهنگی از انقلاب و ارزش‌ها دور شده‌اند و با نگاه کردن به این زیبایی‌ها دوباره گرایش پیدا کنند.

کمک مومنانه عامل ایجاد همدلی، وحدت و وفاق ملی است

سرهنگ پاسدار جواد فصیحی نیز در این آئین ضمن خیر مقدم گویی عنوان کرد: در این شهرستان تاکنون ۶۵ هزار بسته معیشتی به کمک خیران توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خمینی شهر به نقل از علیرضا فتحیان، خیر بزرگواری که ۱۵ هزار بسته اهدا کرده است، اظهار کرد: من دوست دارم اگر خداوند رزقی به من عطا کرد همانند امام حسن مجتبی (ع) در سفره‌های مردم بیاورم تا فرهنگ کرامت ایشان را پیاده کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، روغن، رب گوجه و دیگر اقلام غذایی که ارزش هر بسته غذایی حدود ۵۰۰ هزار تومان و ارزش کلی ۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان است و با محوریت گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت بسیج و با همکاری دستگاه‌های مربوطه بین نیازمندان شهرستان خمینی شهر و شرق اصفهان توزیع می‌شود.

کد خبر 733909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.