فرزاد حسنی مجری تحویل سال شبکه نسیم شد/ پخش ۱۹۰ فیلم سینمایی جدید 

معاون سیمای سازمان صداوسیما گفت: تعداد ۱۹۰ فیلم سینمایی جدید شامل ۱۳ فیلم داخلی و ۱۷۷ فیلم خارجی در ایام نوروز از تلویزیون پخش می‌شود. به گفته وی فرزاد حسنی اجرای برنامه سال تحویل شبکه نسیم را بر عهده دارد. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ساعت با حضور محسن برمهانی، معاون سیما در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

برمهانی در این نشست با اعلام اینکه فیلم‌های ایرانی هناس، مصلحت، ضد و کارو برای اولین بار در نوروز ۱۴۰۳ از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود اظهار کرد: فیلم‌های ایرانی بیشتر مربوط به سال ۱۴۰۰ به بعد هستند و فیلم‌های خارجی هم از ۵۱ کشور به نمایش درمی آیند.

معاون سیما افزود: امسال فیلم‌های ایرانی را قبل اکران خریداری نکردیم. این اقدام برای دوران کرونا تجربه خوبی بود. ولی امسال تلویزیون به نفع سینما کنار کشید تا فیلم‌ها اولین بار در سینما اکران شوند.

وی درباره ویژه برنامه‌های سال تحویل گفت: شبکه یک سیما ایران دوست داشتنی را خواهد داشت که پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، محمد معتمدی و فلورا سام مجریان آن هستند. اجرای برنامه سال تحویل شبکه دو سیما را المیرا شریفی و وحید رونقی بر عهده دارند. مجریان برنامه‌های شبکه سه و نسیم هم حامد سلطانی و فرزاد حسنی هستند.

برمهانی افزود: تلویزیون با سریال‌های زیرخاکی ۴، نون‌خ ۵، رستگاری و هفت سر اژدها به استقبال ماه مبارک رمضان و عید نوروز خواهد رفت. پخش سریال زیرخاکی ۴ از ابتدای ماه رمضان و آخرین هفته اسفند آغاز می‌شود. دومین سریال شبکه یک سیما نون‌خ۵ است که پس از ایام سوگواری شب‌های قدر از نیمه دوم فروردین روانه آنتن خواهد شد.

پایتخت در مرحله مذاکره است

برمهانی با اعلام این‌که پروژه موسی در مرحله پیش تولید است گفت: این سریال بنا دارد با یک تکنولوژی جدید ساخته شود. ممکن است مجبور بشویم دکورهایی هم بسازیم. اما بنیادش بر اساس استودیو است. این سریال دارد در مرحله پیش تولید فیلمبرداری می‌شود. دوخت لباس و ساخت زیورآلات و لوازم صحنه نیز در حال انجام است.

وی افزود: درباره پایتخت نیز نکته مهم این است که عناوین موفق تلویزیون را رها نخواهیم کرد. این سریال در یکی دو فصل اخیرش با نکاتی مواجه شده است. هر سریالی تا وارد پیش تولید نشود نمی‌توانیم بگوییم در حال تولید است. سریال پایتخت الان در حال مذاکره است.

مهمانیِ ایرج طهماسب در شبکه نسیم

به گفته معاون سیما همچنین در شبکه نسیم برنامه مهمانی را خواهیم داشت که اجرا و تهیه آن با ایرج طهماسب است. او با عروسک‌های قدیمی و جدید به تلویزیون می‌آید. این برنامه ۳۰ قسمت است که امیدواریم به عید برسد.

برمهانی با اعلام این خبر که ۹ سریال خارجی از شبکه‌های تهران، تماشا و امید پخش می‌شود، ادامه داد: جومونگ ۳ را نیز در سال آتی پخش می‌کنیم. همچنین سریال کره‌ای دهن لق را هم برای شبکه تهران در نظر گرفته‌ایم و از آنجایی که گونه مستند مورد توجه است، ۸۰ مستند خارجی را نیز در نوبت پخش داریم.

محمدعلی غلامرضایی، مدیر کل تامین و رسانه بین‌الملل نیز در ادامه جلسه درباره پخش فیلم‌های سینمایی گفت: فیلم‌های کارو. هناس، ضد، اخت الرضا، مصلحت، پری دریایی، لوپتو، پسر دلفینی، شماره ده، های پاور و هوک جزو فیلم‌های ایرانی هستند که از تلویزیون پخش می‌شوند. همچنین پخش فیلم‌های خارجی قاتلان ماه کامل، انجمن برف و سریع و خشن ۱۰ را هم در نظر گرفته‌ایم.

در ادامه جلسه، محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم درباره ویژه برنامه سال تحویل سال شبکه‌ها گفت: شبکه یک ایران دوست داشتنی را تدارک دیده که از سال تحویل شروع می‌شود و تا آخر نوروز هر شب ادامه پیدا خواهد کرد. برنامه شبکه دو برگرفته از برنامه صبحانه ایرانی است. حامد سلطانی مجری برنامه تحولی سال این شبکه است و مهمانان متعددی دارد. شبکه چهار نیز برنامه‌ای شبیه نوروزستان سال گذشته با نگاهی به نوروز کشورهای همسایه دارد.‌

به گفته وی شبکه نسیم برنامه‌ای با عنوان آی نسیم سحری عید شد را تدارک دیده است. توافق اولیه‌مان با آقای فرزاد حسنی است. شبکه تهران نیز برنامه‌ای با اجرای کامران تفتی را تدارک دیده است.

برمهانی درباره چهره‌هایی که با تلویزیون همکاری ندارند گفت: آقای رشیدپور خودشان گفتند نمی‌خواهند برنامه را ادامه بدهند و استعفا دادند. ما هم به این تصمیم احترام گذاشتیم. آقای فرضیایی در تدارک عقد قرارداد با تلویزیون است. او سرمایه حوزه کودک تلویزیون است. بچه‌های ما کلی مفاهیم از ایشان آموخته‌اند. حتماً از ایشان استفاده می‌کنیم.

معاون سیما افزود: روز اختتامیه عصر جدید رفتم به آقای علیخانی خدا قوت بگویم. گفتم فصل جدید را کار کنید. گفتند باید فاصله‌ای بیفتد. با آقای رامبد جوان راجع به خندوانه قبل از اتمامش قرار گذاشتم. گفتند باید فاصله‌ای بیفتد. ما نیاز به بازآرایی داریم.

برمهانی تاکید کرد: ما سال گذشته شرایطی را گذراندیم که باعث ایجاد فاصله شد. من می‌خواهم بگویم که رسانه ملی دنبال همکاری با این عزیزان بوده است. درباره سریال پایتخت اصلاً گیری وجود ندارد. همه چیز را روی معادلات پیچیده نگذارید.

وی افزود: افرادی هستند که تلویزیون راغب نیست با آنها کار کند. مهران مدیری جزو آن افراد نیست. با ایشان دارند صحبت می‌کنند. همه این افرادی که نام بردیم همه حرف‌هایشان مورد تایید ما نیست. ولی نباید از ظرفیت هنری آنها چشم‌پوشی کنیم.

پخش «زندگی پس از زندگی» از شبکه ۴

معاون سیما با بیان اینکه برای ماه رمضان ۹ برنامه سحر و ۱۰ برنامه افطار را تدارک دیده شده است، گفت: سال گذشته برنامه‌های ترتیل خوانی بیش از ۳۰ درصد مخاطب داشت. امسال هم ۱۵ برنامه ترتیل خوانی و ۱۵ برنامه مناجات خوانی داریم. ۲۰ بسته محتوای سخنرانی و ۵۰ برنامه در بخش معارف هم در نظر گرفته‌ایم که در ۲۰ کانال توزیع می‌شود.

برمهانی با اشاره به برنامه‌های مهم شبکه‌ها در ماه رمضان و نوروز گفت: شبکه یک مستند «ایران از بالا» را پخش می‌کند. شبکه دو نیز با هم وطنز، شصتادیا، پناه و سحرنشینی مهمان‌خانه‌ها می‌شود. شبکه سه برنامه‌های قهرمان، پانتولیک، شب خوش و معرکه را در نظر گرفته است. شبکه چهار «زندگی پس از زندگی» را پخش می‌کند و شبکه نسیم هم کودک شو، بگو بخند، برمودا و خوش نمک را تقدیم بینندگان می‌کند.

منبع: ایرنا
کد خبر 733842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.