کشت چغندر قند در ۲۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری دو هزار هکتار زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت چغندر قند می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی صبح امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در چهارمین نشست هماهنگی کشت چغندر قند که با حضور مدیرعامل کارخانه قند قزوین در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای کشت چغندر قند در سطح دو هزار هکتار از مزارع کشاورزی بر اساس الگوی کشت انجام شده است.

وی افزود: در راستای برنامه ابلاغی و بر اساس الگوی کشت، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری این میزان اراضی کشاورزی زیر کشت چغندر قند برود که با برنامه‌ریزی این میزان محقق می‌شود.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت مقرر شده است کشت محصولات پرآب‌بر همچون هندوانه و خربزه در مزارع استان سال آینده ممنوع باشد و در ۱۸۰۰ هکتار از مزارع که سال گذشته به این دو محصول اختصاص داشته است، کشت انجام نمی‌شود.

عطایی ادامه داد: با توجه به ممنوع بودن کشت دو محصول یاد شده می‌توان کشاورزان را به سمت اجرای الگوی کشت و محصولاتی همچون چغندر قند ترغیب کرد.

وی گفت: کشاورزانی که تمایل به کشت چغندرقند در مزارع با سطح کشت قابل توجه امکان کشت مکانیزه دارند، باید برنامه‌ریزی لازم برای کاشت و برداشت مکانیزه با ادوات و ماشین‌آلات برای آن‌ها میسر شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست بر اهمیت مدیریت مزرعه، ارتقای عملکرد کمی و کیفی چغندر قند، اجرای الگوی کشت و لزوم بهره‌وری نهاده‌ها به‌خصوص مدیریت مصرف آب و مسائل فنی برای برداشت مکانیزه و نهاده‌های کود و خرید محصول توسط کارخانه قند تأکید شد.

کد خبر 733718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.