برگزاری آیین گرامیداشت روز درختکاری در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای اقدامات ویژه در این منطقه به‌مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آیین روز درختکاری با حضور معتمدان منطقه، خانواده شهدا و دانش‌آموزان با شعار «جای خالی را با درخت پُر کنیم» خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مراسم پاسداشت هفته درختکاری با حضور معتمدان منطقه، خانواده شهدا و دانش‌آموزان مدارس این منطقه در مجتمع فرهنگی و ورزشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

وی با بیان اینکه ایرانیان هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازمی‌گردانند، افزود: درخت و درختکاری در ادیان مختلف جهان جایگاه خاصی دارد، همچنین دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت ترغیب و تشویق کرده است.

برگزاری آئین گرامیداشت روز درختکاری در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه درخت و درختکاری راه‎کار مناسبی برای مبارزه با انواع آلودگی‌ها است، تاکید کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیا کنیم.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه این منطقه اکسیژن شهر اصفهان محسوب می‌شود، گفت: شهرداری منطقه ۹ به‌صورت ویژه نسبت به کاشت درخت در قسمت‌های مختلف اقدام کرده است.

برگزاری آئین گرامیداشت روز درختکاری در منطقه ۹ اصفهان

وی ادامه داد: درخت برای ایرانیان، نماد زایش و جاودانگی بوده و بخشی از حیات بشری مدیون این منابعی است که در روال طبیعی زیست‌بوم‌ها، زیبایی خلق می‌کند و حیات جاودانه را به ارمغان می‌آورد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فرارسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است، به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث‌داری و امانت‌داری، برای کاشت نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی تلاش کنیم.

کد خبر 733703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.