واکنش سازمان ملل به برگزاری انتخابات مجلس در ایران

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از هرگونه اظهار نظری در این زمینه خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست خبری روز سه‌شنبه به وقت محلی سخنگوی سازمان ملل، خبرنگاری با اشاره به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از او پرسید که آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است انتخابات در ایران آزاد و عادلانه بوده است؟

استفان دوجاریک در پاسخ گفت: «ما در برگزاری انتخابات در ایران شرکت نداشتیم و اظهار نظر در مورد میزان مشارکت در انتخابات ایران بر عهده ما نیست.»

بنابر این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت کردند.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی خبری درباره انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 733686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.