درختکاری و حفظ فضای سبز متوجه به یک نهاد نیست

فرماندار تیران و کرون گفت: توسعه فضای سبز برای پایداری هوای پاک وظیفه همگانی محسوب شده و متوجه یک نهاد وسازمان خاص نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند- در مراسم روز درختکاری در محل شهرک شهید باهنر تیران به نعمت سلامت هوا اشاره و اظهار کرد: هوای پاک یک فرصت و نعمت برای مردم به حساب می‌آید که صنایع آلاینده و خودروهای فرسوده آن را دائم تهدید می‌کنند و زندگی شهری را سخت کرده است.

وی با اشاره به چالش آلودگی هوا در شهرها به خصوص کلانشهرها، افزود: توسعه درختکاری و بهره‌گیری از صنایع پاک این تهدید را رفع خواهد کرد و زندگی را بهبود می‌بخشد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: آلودگی این شهرستان را گاهی تهدید می‌کند ولی باید برای افزایش روزهای پاک همه تلاش کنند و این وظیفه را متوجه یک نهاد و سازمان خاص نسازند.

محمدی کیا توسعه فضای سبز و درختکاری را یک مسئولیت اجتماعی دانست و تصریح کرد: همه افراد جامعه برای این کار باید سهم را ایفا کنند تا میراث دار سلامت هوا و محیط زیست باشیم و آن را به عنوان امانت به نسل دیگر انتقال پیدا کند.

وی توسعه صنعتی را مستلزم رعایت قوانین دانست و اذعان داشت: بی توجهی به محیط زیست و منابع طبیعی مایه نگرانی و تهدید علیه سلامت جامعه خواهد بود از این رو باید مراقب این سرمایه باشیم.

محمدی کیا یادآورشد: حفظ سلامت هوا تیران نیازمند توجه به صنایع بدون آلایندگی بوده و نباید این مقوله فدای توسعه اقتصادی بشود.

فرماندار تیران و کرون در بخشی از سخنان خود به احداث پارک‌ها و بوستان‌ها در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری به این نیاز شهروندان توجه کند که مایه نشاط و شادابی آنان در هر محله خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرک شهید باهنر یکی از مناطق شهر تیران و نیازمند حمایت است، تصریح کرد: احداث مراکز فرهنگی، پارک و بوستان بازی و توسعه زیرساخت‌های شهری مورد مطالبه شهروندان قرار دارد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: مدیریت شهری نیازهای شهرک‌ها را مورد توجه قرار دهد و با توزیع منابع به نقاط مختلف، عدالت ایجاد کند.

محمدی کیا اضافه کرد: شهروندان نیز با شهرداری در حفظ و توسعه فضای سبز همکاری کنند.

کد خبر 733611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.