کاشت درختان متناسب با اقلیم از اولویت‌های شهرداری بروجن

شهردار بروجن گفت: شهرداری بروجن با محوریت منظر و فضای سبز شهری و توسعه فضای سبز با کاشت درختان مناسب با شرایط اقلیمی شهر را به صورت اولویتی راهبردی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، گرشاسب ریگی امروز _سه‌شنبه، پانزدهم اسفند_ در آئین کاشت نهال اظهار کرد: درخت همواره برای جامعه ایرانی نمادی ارزشمند و برجسته از زایش و شکوفایی بوده است که این اهمیت درخت در فرهنگ جامعه ما را نشان می‌دهد. بخش قابل توجهی از حیات بشری مدیون درختان است که علاوه بر زیبایی بخشی به طبیعت، ارمغان‌آور لطافت و تازگی هوا می‌شوند.

وی افزود: روز درختکاری تنها نباید منحصر به کاشت درخت باشد، بلکه مناسبتی مهم در راستای توجه ویژه به محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت از درختان و فضای سبز محیط زندگی است.

شهردار بروجن ادامه داد: در آموزه‌های اسلامی نیز درخت مورد توجه جدی واقع شده تا جایی که براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) شکستن شاخه‌ای از درخت به شکستن بال فرشته تشبیه شده است.

ریگی ادامه داد: بر همین اساس شهرداری بروجن با محوریت منظر و فضای سبز شهری و توسعه فضای سبز با کاشت درختان مناسب با شرایط آب و هوایی شهر را به صورت اولویتی راهبردی دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: شهروندان به‌ویژه دوستداران طبیعت در کنار مدیریت شهری نسبت به توسعه فضای سبز شهری و درختکاری اهتمام جدی داشته باشند.

کد خبر 733579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.