منتخبان مردم استان اصفهان در مجلس دوازدهم را بیشتر بشناسید + جزئیات

در شرایطی که همه مهره‌های مردم در دوره بعدی بهارستان چینش شده‌اند، اما نمایندگان دو حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان به دور بعدی رقابت‌ها راه یافتند؛ این در حالی است که مردم دست رد بر سینه ۱۰ نماینده فعلی مجلس در استان زدند و افراد دیگری را جایگزین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی در یازدهم اسفند، بهارستان‌نشینان مجلس دوازدهم مشخص شدند و در استان اصفهان از بین ۱۹ نماینده در ۱۵ حوزه انتخابیه، ۸ نفر برای چهار سال دیگر روی صندلی‌های سبز بهارستان تکیه خواهند زد و ۱۰ نفر دیگر جای خود را به منتخبان جدید مردم خواهند داد؛ این در حالی است که در دو حوزه هم تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد. علاوه بر آن یک کرسی مجلس هم به ارامنه جنوب ایران تعلق دارد که با احتساب این کرسی تعداد ۲۰ کرسی مجلس دوازدهم به استان اصفهان تعلق دارد.

در انتخابات اسفند جاری، ۶۱۵ نامزد با هم به رقابت پرداختند که ۶۸ نفر از آن‌ها زن و ۵۴۷ نفر مرد بودند، همچنین بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان اصفهان، ۴۰.۳۷ درصد از واجدان شرایط در ۱۶ حوزه انتخابیه استان در انتخابات مشارکت کردند و رأی دادند.

اما انتخابات مردم به ویژه در استان اصفهان به‌طور عمده بر اساس ملاک شاخص‌های محیط زیستی، چالش آب و معیشت بود.

نکته قابل توجه در انتخابات سال جاری این بود که اکثر مردم به نمایندگانی رأی دادند که به نظر می‌رسد در حوزه معیشت دستی بر آتش دارند. این نکته در مورد انتخاب مردم اصفهان هم صدق می‌کند، اما مردم اصفهان در این دوره از انتخابات علاوه بر انتخاب نمایندگانی که در حوزه رفاه اجتماعی و اقتصاد مردم فعال بوده‌اند، به سراغ نامزدهایی رفتند که در حل چالش آب و محیط زیست استان توانا باشند.

خبرگزاری ایمنا در ادامه به بررسی سوابق و فعالیت‌های نمایندگان منتخب استان اصفهان می‌پردازد تا چرایی کسب آرای مأخوذه مردم را توسط این افراد بررسی کند و در آینده بتواند بر این اساس از بهارستان‌نشینان مطالبه‌گری کند.

حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند

در این حوزه انتخابیه، ۴۰۸ هزار و ۵۴۱ نفر رأی خود را به صندوق انداختند و پنج نماینده خود را در همان دور اول انتخاب کردند.

امیرحسین بانکی‌پورفرد، نماینده فعلی و منتخب مردم اصفهان با ۱۵۲ هزار و ۶۲۸ رأی مأخوذه است. بانکی که در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۲۴۵ هزار و ۶۲۹ رأی، به مجلس راه یافته بود، توانست نظر مردم را به خود جلب کند و بار دیگر بر کرسی‌های سبز مجلس تکیه بزند.

بانکی‌پور در مجلس یازدهم ریاست کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را برعهده دارد و در برنامه‌های انتخاباتی خود این قول را به مردم داد که در صورت انتخاب مجدد او توسط مردم سیاست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ازدواج، ناباروری و حمایت از معیشت مادران را دنبال کند.

وی دارنده مدرک دکتری فلسفه و عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان است و در انتخابات در لیست انتخاباتی «مجمع نیروهای انقلاب اصفهان» قرار گرفت.

عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده فعلی و منتخب مردم اصفهان با ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ رأی مأخوذه است؛ مقتدایی که در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۲۲۸ هزار و ۳۸ رأی، به مجلس راه یافته بود، توانست نظر مردم را به خود جلب کند و بار دیگر بهارستان‌نشین شود.

وی که دارای مدرک دکتری روابط بین‌الملل و عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا است، عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بوده است.

وی در ادوار نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز منتخب مردم اصفهان بود و سوابقی چون نایب‌رئیسی اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

مقتدایی همچنین عضویت در هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ریاست مجمع نمایندگان استان اصفهان و سخنگویی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار بوده است.

مهدی طغیانی، نماینده فعلی و منتخب مردم اصفهان با ۱۱۲ هزار و ۱۹۶ رأی مأخوذه است؛ طغیانی که در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۱۸۸ هزار و سه رأی، به مجلس راه یافته بود، توانست نظر مردم را به خود جلب کند و بار دیگر به مجلس شورای اسلامی وارد شود.

وی مدرک دکتری علوم اقتصاد دارد و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان است، همچنین عضویت در شورای اقتصاد، رقابت، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس و گروه اقتصاد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، از جمله سوابق اجرایی اوست.

طغیانی عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی، همچنین عضو کمیسیون ویژه جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی است و به دلیل گرایش سیاسی اصولگرایی که داشت، جزو فهرست «مجمع نیروهای انقلاب اصفهان» قرار گرفت.

رسول بخشی، نماینده منتخب مردم اصفهان با ۱۱۱ هزار و ۴۴۱ رأی مأخوذه است؛ بخشی در حوزه اقتصاد کلان تخصص دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و استاد دانشکده علوم اداری و اقتصاد است.

وی تاکنون سابقه نمایندگی مجلس را نداشته اما نام وی در انتخابات سال جاری جزو فهرست «گام دوم»، «حزب موتلفه اسلامی اصفهان»، «جبهه صبح ایران» و «مجمع مردمی یاوران انقلاب اسلامی» (شبکه یاران) قرار گرفت.

حامد یزدیان، نماینده منتخب مردم اصفهان با ۹۷ هزار و ۳۹۸ رأی مأخوذه است؛ یزدیان به عنوان «متخصص حکمرانی آب در اصفهان» معروف شده، چرا که دانش‌آموخته سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دارنده مدرک دکتری مهندسی عمران آب از دانشگاه تهران است.

وی که عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه اصفهان است، در صنعت آب و محیط زیست فعالیت اجرایی و پژوهشی داشته و عضو قرارگاه آب و احیای زاینده‌رود استان اصفهان بوده است.

یزدیان همچنین سوابقی چون عضو و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران و صنعتی اصفهان، دبیر حزب رویش نیروهای انقلاب اسلامی و عضو هیئت مؤسس مجموعه مدارس تحول‌خواه میزان در اصفهان را در کارنامه اجرایی خود دارد.

وی تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته اما در انتخابات امسال جز فهرست «گام دوم»، «مجمع مردمی یاوران انقلاب اسلامی» (شبکه یاران) و «حزب موتلفه اسلامی اصفهان» قرار گرفت.

حوزه انتخابیه خمینی‌شهر:

حجت‌الاسلام محمدعلی نقدعلی نماینده منتخب مردم خمینی‌شهر با ۴۵ هزار و ۷۶۷ رأی از بین ۷۳ هزار و ۱۵۹ رأی مأخوذه است؛ نقدعلی که در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کسب ۳۶ هزار و ۵۸ رأی به مجلس راه یافته بود، این بار نیز توانست نظر مردم را به خود جلب کند و بار دیگر به بهارستان برود.

وی گرایش سیاسی اصولگرایی دارد و در مجلس یازدهم در کمیسیون‌های تلفیق و حقوق قضائی، آب و منابع طبیعی و کشاورزی مجلس عضویت داشته است.

حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار:

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۴۶ هزار و ۷۲۶ رأی از بین ۷۱ هزار و ۲۳۷ رأی مأخوذه است؛ حاجی‌دلیگانی نماینده ادوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس است.

وی که دارای گرایش اصولگرایی است، در مجلس یازدهم توانسته بود بیشترین درصد آرای مردمی در کل کشور را از آن خود کند؛ حاجی‌دلیگانی، همچنین از سوی نمایندگان مجلس به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شده بود و نام او در زمره امضاءکنندگان طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات ایران با مقامات آمریکا است.

حاجی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دارد و سوابق اجرایی چون فرمانداری ویژه کاشان را در کارنامه کاری خود دارد.

حوزه انتخابیه نجف‌آباد و تیران و کرون:

ابوالفضل ابوترابی، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۴۰ هزار و ۲۵۰ رأی از مجموع ۹۱ هزار و ۲۳۹ آرای صحیح مأخوذه است. ابوترابی نماینده ادوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه بوده است.

ابوترابی که گرایش سیاسی اصولگرایی دارد، عضویت در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و تلفیق برنامه هفتم را در سوابق خود به جا گذاشته است.

حوزه انتخابیه مبارکه:

زهرا سعیدی، نماینده منتخب مردم مبارکه با ۱۱ هزار و ۹۰۶ رأی از مجموع ۴۴ هزار و ۱۹۴ رأی صحیح مأخوذه است. سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم نیز بوده است.

وی دارای دکتری مهندسی صنایع و گرایش سیاسی مستقل دارد.

عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس، ریاست فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس و عضویت در هیئت رئیسه فراکسیون زنان مجلس دهم از جمله سوابق اجرایی سعیدی است.

حوزه انتخابیه فلاورجان:

رمضان رحیمی دشتلوئی، نماینده منتخب مردم فلاورجان با ۱۸ هزار و ۹۰۵ رأی از مجموع ۵۹ هزار و ۴۹۱ رأی صحیح مأخوذه است. وی تاکنون سابقه نمایندگی مجلس را نداشته است.

رحیمی دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و مبانی اسلامی است و سابقه تدریس و فعالیت در آموزش و پرورش را دارد، وی همچنین بازرس شرکت سهام عدالت شهرستان فلاورجان و عضو شورای اسلامی روستای دشتلو است.

حوزه انتخابیه فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت:

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۱۷ هزار و ۷۸۰ رأی از مجموع ۶۸ هزار و ۲۴۲ رأی صحیح مأخوذه است، وی تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است.

وی سوابقی چون امام جمعه فریدون‌شهر، فریدن و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌های فریدن و فریدون‌شهر را در کارنامه اجرایی خود دارد.

حجت الاسلام سیاوشی دارای گرایش سیاسی اصولگرایی است و نام او جز فهرست شانا در شهرستان‌های استان اصفهان قرار گرفته بود.

حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل:

مصطفی معینی آرانی، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با کسب ۳۶ هزار و ۷۳۴ رأی از مجموع ۱۱۴ هزار و ۵۴۰ رأی صحیح مأخوذه است و در این دوره مورد حمایت شانا قرار گرفت.

وی دانشجوی دکتری در رشته علوم سیاسی است علاوه بر سرپرستی دانشگاه پیام‌نور آران و بیدگل، دبیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، مشاور معاون نظارت رئیس مجلس و اعزام به مأموریت‌های پارلمانی داخلی و خارجی را در کارنامه سوابق اجرایی خود دارد.

حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان:

حبیب قاسمی، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۲۲ هزار و ۹۰۵ رأی از مجموع ۵۸ هزار و ۵۶ رأی صحیح مأخوذه است. وی تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است و گرایش سیاسی او نزدیک به اصولگرایان است.

قاسمی دارای مدرک دکتری برنامه‌ریزی شهری است و شهرداری کازرون، قهدریجان و شهرضا را در کارنامه کاری خود دارد.

حوزه انتخابیه گلپایگان و خوانسار:

سیدمسعود خاتمی، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۱۳ هزار و ۲۷۳ رأی از مجموع ۳۴ هزار و ۳۳۹ رأی صحیح مأخوذه است. وی همچنین نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه نیز هست و گرایش سیاسی اصولگرایی دارد.

خاتمی پزشک و استاد تمام دانشگاه است. وی تاکنون سوابقی همچون رئیس قطب علمی ترومای ایران، رئیس بهداری کل سپاه پاسداران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، معاون بهداشت و درمان بنیاد مستضعفان، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارا بوده است.

حوزه انتخابیه اردستان:

احمد بخشایش نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۱۱ هزار و ۲۸۴ رأی از مجموع ۲۴ هزار و ۸۴۴ رأی صحیح مأخوذه است. وی تاکنون نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی را تجربه کرده است.

وی دارای مدرک دکتری علوم سیاسی است و سوابقی چون تدریس در دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه را دارد.

وی عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

حوزه انتخابیه نائین و خوروبیابانک:

الهام آزاد، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۶ هزار و ۴۷۲ رأی از مجموع ۲۷ هزار و ۶۵۲ رأی مأخوذه است. وی نماینده فعلی مردم این حوزه انتخابیه در مجلس است.

آزاد که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل است؛ دارای سوابقی چون عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، تدریس در دانشگاه، وکالت و عضویت در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

حوزه انتخابیه نطنز و قمصر:

حسین عبدلی، نماینده منتخب مردم در این حوزه انتخابیه با ۱۴ هزار و ۳۸۳ رأی از مجموع ۳۹ هزار و ۶۵ آرای صحیح مأخوذه است. وی تاکنون سابقه نمایندگی مجلس نداشته است.

عبدلی پزشک متخصص و رئیس نظام پزشکی شهرستان نطنز است.

حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران:

گقارد منصوریان، نماینده منتخب مردم در حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران با یک هزار و ۳۵ رأی مأخوذه شده و به بهارستان راه یافت.

حوزه انتخابیه سمیرم

در این حوزه انتخابیه فرایند انتخابات به دور دوم کشیده شد. مردم در حوزه انتخابیه سمیرم ۴۲ هزار و ۸۱۲ رأی صحیح را ثبت کردند که بیشترین آرا با ۷ هزار و ۶۷۳ رأی به رحیم کریمی و ۶ هزار و ۶۹ رأی به سیدمحمد موسوی تعلق گرفت.

اردیبهشت سال آینده، دور دوم انتخابات برگزار می‌شود و این دو نامزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا نماینده مردم این حوزه انتخابیه راهی بهارستان شود.

حوزه انتخابیه لنجان:

در این حوزه انتخابیه فرایند انتخابات به دور دوم کشیده شد. مردم در حوزه انتخابیه لنجان ۶۱ هزار و ۷۰۴ رأی صحیح را به صندوق‌ها انداختند که بیشترین آرا با ۱۱ هزار و ۲۹۵ رأی به حسین رجایی ریزی و ۱۰ هزار و ۷۳ رأی به علی کیانی تعلق گرفت.

اردیبهشت سال آینده، دور دوم انتخابات برگزار می‌شود و این دو نامزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا نماینده مردم این حوزه انتخابیه به مجلس راه یابد.

بر این اساس، در این دوره از انتخابات حجت‌الاسلام حسین میرزایی و زهرا شیخی از حوزه انتخابیه اصفهان، سمیه محمودی از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، اصغر سلیمی از حوزه انتخابیه سمیرم، حسین محمدصالحی از حوزه انتخابیه فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت، سیدجواد ساداتی‌نژاد از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی از حوزه انتخابیه فلاورجان، پروین صالحی مبارکه از حوزه انتخابیه مبارکه، رحمت‌الله فیروزی‌پور از حوزه انتخابیه نطنز و حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد از حوزه انتخابیه اردستان مورد اعتماد مردم قرار نگرفتند و مردم منتخبان دیگری را راهی ساختمان شیشه‌ای بهارستان کردند.

به گزارش ایمنا، در انتخابات یازدهم اسفند سال جاری، ۱۱ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز در استان اصفهان برای پنج کرسی به رقابت پرداختند که در این میان سیدابوالحسن مهدوی با ۶۰۲ هزار و ۸۶۲ رأی، سیدسعید حسینی با ۴۹۶ و ۸۷۸ رأی، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد با ۴۲۸ و ۷۳ رأی، مرتضی مقتدایی با ۳۲۴ هزار و ۷۹۷ رأی و مصطفی حسناتی نجف‌آبادی با ۳۰۹ هزار و ۷۰۷ رأی توانستند به مجلس خبرگان رهبری راه یابند.

کد خبر 733568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.