کاشت ۱۰ هزار اصله درخت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز کاشت ۱۰ هزار اصله درخت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سعید جاویدبخت امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران از آغاز کاشت ۱۰ هزار اصله درخت در استان خبر داد و اظهار کرد: بلوط، بادام وحشی، کنار، بنه و زالزالک به عنوان گونه‌های جنگلی و ابریشم، زبان گنجشک و انواع سوزنی برگ به عنوان گونه‌های فضای سبز در این طرح آماده شده است.

وی افزود: این درختان در قالب پویش‌های مختلف درختکاری با مشارکت اقشار مختلف مردم مانند بسیجیان، دانش‌آموزان و سایر طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد، روزهای ۱۵ تا ۲۱ اسفند انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان، پویش‌های مختلف درختکاری با حضور اقشار مختلف مردم از جمله سپاه و بسیج در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، افتتاح طرح‌های آبخیزداری، برپایی دوره‌های آموزشی ترویجی جوامع محلی، اجرای مسابقات فرهنگی با موضوع طبیعت، اهمیت و حفاظت از آن و برگزاری میز خدمت از مهمترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد است.

جاویدبخت تصریح کرد: توزیع نهال، نشست با دانشگاهیان و تشکل‌های مردمی حوزه منابع طبیعی، بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از طرح‌های منابع طبیعی، مانور یگان حفاظت و دوره‌های آموزشی ترویجی در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال در استان است.

وی خاطرنشان کرد: استان در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در مدت زمان چهار سال، عملیات کاشت و تولید ۱۵ میلیون اصل نهال را تعهد کرده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای این طرح از سوی دولت سیزدهم فرصت مناسبی برای افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ساله بحران‌های مختلفی مانند سیل، ریزگردها، کم آبی، فرسایش خاک و حتی آتش سوزی و هجوم آفت‌ ها جنگل‌های این استان را تهدید می‌کند که درختکاری نقش مهمی در کاهش پیامدهای این آسیب و احیای طبیعت دارد.

کد خبر 733504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.