ساعات بازدید از موزه‌های استان زنجان در نوروز تغییر می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تمام تاسیسات گردشگری استان با رعایت ضوابط ماه مبارک رمضان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و ساعات بازدیداز موزه‌های استان در نوروز تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سید سعید صفوی امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در ستاد سفر خدمات استان اظهار کرد: سرویس‌های بهداشتی بین راهی در سطح استان وضعیت خوبی ندارد و مشارکت دستگاه‌های متولی امر برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خدمات سفر به ۲۷ دستگاه عضو ستاد ارسال شده است، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب شاهد جذب گردشگر و بهره‌مندی زنجان از اقتصاد گردشگری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه طبق تمهیدات انجام شده موزه‌های استان تا ساعت ۲۲:۰۰ برای بازدید مسافران و گردشگران فعال خواهد بود، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، ۱۲ کمیته خدمات سفر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات‌رسانی خواهد کرد.

صفوی ادامه داد: تمام تأسیسات گردشگری استان با رعایت ضوابط ماه مبارک رمضان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه با همکاری‌های بین بخشی و مکاتبات انجام گرفته معبد داش کسن، به عنوان دومین پایگاه ملی میراث استان ثبت شد، تصریح کرد: کف‌سازی بازار زنجان و بازسازی زائرسراهای بقعه قیدار نبی در خدابنده با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله اقدامات مهم بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه موزه مردان نمکی زنجان پس از ۲.۵ ماه به‌روزرسانی شد، تاکید کرد: مرمت رختشوی‌خانه زنجان و ثبت ۲۴ مورد از رویدادهای گردشگری استان در رویدادهای گردشگری کشور از دیگر اقدامات مهم بوده است.

صفوی با بیان اینکه با کارهای انجام گرفته شمار بوم گردی‌های استان دو برابر شد، ادامه داد: سه سرمایه‌گذار بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی جذب شدند و ۹۰ موافقت اصولی و ۱۰ مجوز بهره برداری صادر و ۳۰ مورد استانداردسازی تأسیسات گردشگری انجام شد.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع‌دستی نیز سه هزار مجوز صادر و تمدید شده و در پرداخت تسهیلات نیز با همکاری صندوق کار آفرینی امید اقدامات خوبی انجام شده است، به نحوی که استان در جذب تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰، رتبه یک را کسب کرد.

کد خبر 733489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.