آغاز احداث باغ مشاهیر به وسعت ۲۲ هکتار در اصفهان

مشاور پروژه باغ مشاهیر گفت: در پهنه ۳۰۰ هکتاری پروژه گل نرگس در جنوب اصفهان، ۲۲ هکتار به فضای سبز تخصیص یافته است و در دوره جدید مدیریت شهری ارزش افزوده‌ای به این عرصه اضافه شد تا در قالب پروژه باغ مشاهیر معرفی مشاهیر اصفهان، برگزاری رویدادهای ملی را در آن شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان بدخشیان امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در سی‌امین برنامه «به احترام مردم اصفهان» و آئین روز درختکاری با محوریت آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت جدید در عرصه‌های شهری اظهار کرد: ۲۲ هکتار از پهنه ۳۰۰ هکتاری پروژه گل نرگس، برای ایجاد فضای سبز اختصاص یافت، در دوره جدید مدیریت شهر ارزش افزوده‌ای به این محدوده اختصاص داده شد.

وی با اشاره به طراحی طرح جدید این باغ گفت: این باغ در جنوب شهر اصفهان احداث می‌شود تا برگزاری رویدادهای ملی را در آن شاهد باشیم، البته معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت این باغ است.

مشاور پروژه باغ مشاهیر یادآور شد: برای طراحی باغ مشاهیر، نزدیک به ۹۰ اثر مشابه در جای‌جای جهان را مورد بررسی قرار دادیم، مطالعات بومی‌سازی شد و در نهایت بر مبنای معماری اصیل ایرانی، طرح اقتباس شد.

وی با بیان اینکه منظور از مشاهیر کسانی هستند که برای اصفهان ارزش‌آفرینی کردند، گفت: در ۲۰ جلسه‌ای که در میز فرهنگ برگزار شد، ۶۰ نفر از مشاهیر از اولین دوره‌های تاریخی شهر اصفهان تا دوران معاصر انتخاب شدند.

بدخشیان تصریح کرد: ایده اصلی باغ ایرانی برای اجرای این پروژه شکل گرفت، با توجه به اینکه این پروژه در نزدیکی باغ فرح‌آباد سابق قرار دارد، با توجه به تصاویر موجود از این باغ، ویژگی‌های از آن در طرح اقتباس شد.

مشاور پروژه باغ مشاهیر تصریح کرد: ویژگی‌های چهار دوره پایتختی اصفهان در تار و پود باغ خود را نشان می‌دهد، مشاهیر هر دوره در همان بخش معماری ویژه همان دوره تاریخی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کاربری باغ مشاهیر خانواده‌محور است، گفت: مسجد، فروشگاه صنایع دستی، کافه کتاب، میدان مرکزی، موزه قلب زمین، کوشک به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دیواره اصفهان و آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر بخش‌هایی از این باغ است.

کد خبر 733458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    6 0
    این زمین مال اعضا تعاونی مسکن ارتشه
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    8 5
    بعد میری میبینی اسم باغ شیوخ عنوان مناسبتری برای این باغ است
  • Sasan IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 2
    سلام اصفهان که با کم آبی روبروست پس آب این از کجا میخوان تامین کنند ؟؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    3 0
    چه خوب زیبا برای شهر اصفهان ...اباد باد .ای ایران .ای وطن ما ....
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    1 5
    پس نمایندگان اصفهان که فیلم تهیه میکردن که آب خوردن برای مردم نیست آب این فضای سبز ازکجا میاد؟
  • حسن IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    7 0
    اصفهان اگه آب داده باشه مسولین و شهرداری و فرمانداری خوبی داره از لحاظ زیباسازی شهری امیدوارم یه فکری براش بشه.اگه انشالله امسال آب زاینده رود بازکنن یه سفر به اصفهان دارم مردم شیرین زبون شادی داره.
  • حسین IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 2
    آبش را از کجا میارن؟ همین طوری هم پارک های اصفهان را بزور نگه داشتن
  • محمد IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 3
    سلام ایده درختکاری و وقتی این درختکاری به نام مشاهیر بوده باشد بسیار پسندیده می باشد ولی اینکه تخصیص ۲۲هکتار زمین به باغ مشاهیر در منطقه ای تقریبا نیم خشک و محدوده جغرافیایی که مردم آن با مشکل آب شرب روبرو بوده عقلانیت نداشته نه تنها کمک به محیط زیست ننموده بلکه با دست بردن در اکوسیستم طبیعی و به تبع انتقال آب از جا های دیگر از نظر زیست محیطی مورد پذیرش نمی باشد