۸۰۰ هزار اصله نهال برای کشت در سیستان و بلوچستان آماده شد

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از تولید حدود یک میلیون و ۵۹۰ هزار نهال در سال گذشته خبر داد که ۸۰۰ هزار اصله آن آماده کاشت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مسعود ریگی در حاشیه مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در زاهدان اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی این طرح به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: نهال‌های کشت شده در فضاهای سبز شهری، روستایی، پروژه جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی مورد توجه قرار گرفته است که کشت آن‌ها از پاییز در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون در نهالستان‌های استان یک میلیون نهال برای کشت سال آینده نیز وجود دارد و به محض فراهم شدن شرایط کشت، در سطح استان غرس می‌شود.

ریگی با بیان اینکه با توجه به گرمسیری بودن سیستان و بلوچستان کاشت نهال متناسب با آب و هوای آن مورد توجه است، افزود: سال جاری یک میلیون درخت و بذر جنگلی در استان کشت شد و این روند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 733457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.