نیازمند حفاظت و توسعه فضای سبز در اصفهان هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: لازم است به فضای سبز به‌عنوان یک پدافند غیرعامل نگاه کنیم، چرا که این فضای سبز به کاهش آسیب‌پذیری در شرایط بحران کمک می‌کند و با توجه به بحرانی بودن شرایط آلاینده‌ها در این شهر، کمبود آب و تغییر اقلیم نیازمند حفاظت و توسعه فضای سبز در اصفهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی نیکبخت امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در سی‌امین برنامه به احترام مردم اصفهان و آئین روز درختکاری با محوریت آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت جدید در عرصه‌های شهری با بیان اینکه به موضوع فضای سبز باید به عنوان پدافند غیرعامل نگاه کنیم، اظهار کرد: لازم است به فضای سبز به‌عنوان یک پدافند غیرعامل نگاه کنیم، چرا که این فضای سبز به کاهش آسیب‌پذیری در شرایط بحران کمک می‌کند و با توجه به بحرانی بودن شرایط آلاینده‌ها در این شهر، کمبود آب و تغییر اقلیم نیازمند حفاظت و توسعه فضای سبز در اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان ۴ میلیون درخت وجود دارد، گفت: بر اساس محاسبات، ارزش خدمات زیست‌محیطی شهر معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان است؛ خدماتی که آسایش اقلیمی را برای ما فراهم کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه فضای سبز مزایای بسیاری دارد، افزود: اقلیم خشک اصفهان اهمیت فضای سبز را صدچندان می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی هستیم و اصفهان به لحاظ اکولوژیک ورشکسته محسوب می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه ابرچالش اصفهان آب است، گفت: آب کافی برای آبیاری فضای سبز نداریم، تغییر اقلیم به شدت شهر را تحت تأثیر خود قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان یادآور شد: درختان شهر را به رغم تلاش‌های بسیار مدیریت شهری از دست می‌دهیم؛ مشکلی که در بیشتر شهرهای کشور و حتی شهرهای جهان رخ داده است.

وی با بیان اینکه در سرانه فضای سبز اگر چه جزو بهترین‌ها در کشور هستیم، اما این سرانه کم است، افزود: صنایع را به هر طریق که می‌توانند باید ملزم به کاهش آلودگی هوا کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه احیای زاینده‌رود باید با جدیت پیگیری شود و برداشت آب از این حوضه آبریز از سوی صنایع باید لغو شود، یادآور شد: دانشگاه صنعتی ۵۰۰ هکتار فضای جنگلی ایجاد کرده است، اما آب برای آبیاری ندارد که می‌طلبد حقابه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها با همه مشکلات کار می‌کند، اما از این مجموعه به اندازه کافی حمایت مالی و تشکیلاتی نمی‌شود.

کد خبر 733447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.