لزوم ورود بخش خصوصی به موضوع نظارت بر تخلفات

فرمانده فراجا بر ضرورت افزایش هزینه تخلفات رانندگی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان در هجدهمین همایش رؤسای پلیس راهور فراجا که در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمار، میزان پیمایش یک سال در کشور، ۶۰۰ میلیارد کیلومتر است که این آمار را اگر بخواهیم با توجه به تعداد خودروها و واحدهای کنترلی و رانندگان و با شمار جان‌باختگان و تصادفات مقایسه کنیم، حکایت از اقدامات مثبت و روبه‌رو رشد دارد، اما کافی نیست، پلیس راهور در کنار پیمایش این ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، ۲۰۰ میلیون خدمت را نیز به مردم ارائه کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات نو و به‌روز به مردم افزود: هر زمان که قرار است یک نو شوندگی در کشور ایجاد شود، مقاومتی در برابر آن وجود دارد و این مقاومت در واقع برای دفاع از چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.

فرمانده فراجا با تاکید بر ضرورت همراه کردن تلاش و همیت با نوآوری و تحول گفت: تلاش کردن بدون خلاقیت و نوآوری، ماندن در گذشته است، سال جاری به هدفمان در کاهش شمار جان‌باختگان تصادفات نرسیدیم، همه باید به روند کاهش تصادفات و جان‌باختگان کمک کنند. اگر قرار نباشد هزینه تخلف، متخلفان درست شود، متخلفان در سال ۱۴۰۳ بی‌محاباتر دست به تخلف می‌زنند. امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم که حتماً این اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه تعداد متخلفان در کشور ما در مواجهه با افراد قانونمند بسیار اندک است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، اما نباید اجازه دهیم که زور این افراد بر اکثریت قانونمند غلبه کند.

رادان با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر تخلفات تاکید کرد: در حال حاضر با امکانات دولتی نمی‌توان دوربین‌های جاده‌ای را افزایش داد، امروز تعداد دوربین‌های جاده‌ای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربین‌ها بگذرند، حتی برخی از رانندگان جای دوربین‌های خراب و دارای نقص را هم شناسایی کرده‌اند و این‌گونه نمی‌شود نظارت کرد و باید دوربین‌ها زیاد شود، منابع دولتی برای افزایش دوربین‌ها محدود است، در سال ۱۴۰۳ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، در این شرایط می‌توانیم تمام جاده‌ها را با دوربین‌ها تسخیر کنیم.

وی اضافه کرد: دوره اینکه فقط پاسگاه ایجاد کنیم و گشت بزنیم گذشته است و باید این کار را در حوزه کنترل ناوگان خودرویی انجام دهیم، پس حرکت باید به سمت خصوصی‌سازی باشد.

فرمانده فراجا در مورد خدمات پلیس نیز گفت: در حال حاضر خدمات ارائه شده از سوی پلیس این طور است که مردم به ما مراجعه می‌کنند، اما از سال ۱۴۰۳ وضعیت باید به‌گونه‌ای باشد که ما به مردم مراجعه کنیم. هدف این است که در یک بازه زمانی از مراجعه مردم به ما کاسته شود و بر خدمت به مردم افزوده شود.

وی با اشاره به هم‌زمانی نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه درون و برون شهر باید به مأموران پلیس راه و راهور بیشتر توجه کنیم، همچنین ماه رمضان و افزایش سفر حساسیت را بیشتر می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

کد خبر 733445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.