نمایش میدانی «فصل شیدایی» در یاسوج اجرا می‌شود

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی از اجرای نمایش میدانی «فصل شیدایی» در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا کوهفر امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک دهه پس از «شب‌های آفتابی» نمایش میدانی «فصل شیدایی» متولد شد که علاوه بر تکنیک‌های روز و جلوه‌های ویژه، از عنصر تصویر هم بهره می‌برد و در محیط باز اجرا می‌شود.

وی افزود: این ویژگی زمینه ایجاد تحول در ساختار نمایش‌های میدانی را فراهم کرد و «فصل شیدایی» نیز هر بار با سر و شکلی کامل‌تر روی صحنه رفت.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: «فصل شیدایی» روایتی از سه فصل «انبیا»، «حوادث صدر اسلام» و «معاصر» است که از هبوط حضرت آدم تا ظهور امام زمان (عج) را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این خط ثابت، هر بار و بر اساس شهری که میزبان نمایش است، موضوعات دیگر هم به نمایشنامه افزوده می‌شود، که این بار استان کهگیلویه و بویراحمد به برکت شهدا و کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید عظیم‌الشان این استان، میزبان این نمایش عظیم است و دوران معاصر استان کهگیلویه و بویراحمد بومی‌سازی شده است که شامل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم می‌شود.

به گزارش ایمنا، نمایش میدانی «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی علیرضا کوهفر، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در کهگیلویه و بویراحمد توسط مؤسسه مهنا تولید، طراحی و اجرا می‌شود.

کد خبر 733426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.