دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مردم و نیروهای مسلح؛ مهمترین مؤلفه‌های قدرت ایران» به سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور در در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی پرداخت و نوشت: روز گذشته رئیس جمهور با حضور در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امام حسن مجتبی (ع)، با تبریک به همه دانش‌آموختگان بابت اینکه خدمت به مردم و انجام وظیفه در کسوت افسری برای ایجاد امنیت در جامعه را انتخاب کردند، تصریح کرد: امروز برای همه روشن است که امنیت حیاتی‌ترین نیاز برای کشور است.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه امنیت ما درون‌زاست و به هیچ‌وجه متکی به کشورهای خارجی و قدرت‌های دنیا نیست، افزود: امنیت ما متکی به مردم عزیزمان، نیروهای مسلح مقتدرمان و نیروی انتظامی با کفایت ماست. امنیت ما امروز برآمده از حضور مردم در صحنه‌های مختلف و برخاسته از آگاهی، بیداری، هوشیاری و حضور در صحنه نیروهای جان‌برکف مسلح، مرزبانان و نیروهای انتظامی غیورمان است.

رئیس‌جمهور با قدردانی از فرماندهان، مربیان و دست‌اندرکاران تربیت جوانان آگاه، شجاع، متدین، متخصص و آماده برای ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت کشور اظهار کرد: دانشگاه محل بسیار ارزشمندی برای آموزش، پژوهش، انتقال تجربیات، مهارت‌آفرینی و ارتقای مهارت‌ها، شناخت تهدیدهای نوین و پیدا کردن راهکارهای مقابله با تهدیدها است و دانشگاه‌های انتظامی و دانشگاه‌های نیروهای مسلح، این مأموریت مهم را دارند که در جهت ارتقای امنیت کشور، آسیب‌ها را خوب بشناسند و راه‌های برون‌رفت از آسیب‌ها را به شکل دقیق احصا کنند.

دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «استعفای دسته‌جمعی فرماندهان ارشد صهیونیست در اوج جنگ!» نوشت: در حوزه گفت‌وگو برای رسیدن به آتش‌بسی موقت خبرها داغ است. طبق اعلام کشورهایی که در مذاکرات قطر حضور داشته‌اند، تا سه‌شنبه یعنی امروز، نتیجه این مذاکرات معلوم خواهد شد. این منابع می‌گویند، صیونیست‌ها با این طرح که مقدمه‌اش در پاریس ریخته شده، موافقت کرده‌اند و اکنون منتظر پاسخ حماس هستند. اختلاف عموماً روی «خروج صهیونیست‌ها از مناطق اشغال شده در غزه» و «بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌هایشان» است. اما درست در بحبوحه چنین خبرهایی ناگهان اعلام شد، فرماندهان و مقامات ارشد اطلاعاتی ارتش این رژیم، به‌طور دسته‌جمعی استعفا کردند!

خبرگزاری «فارس» دیروز در این‌باره نوشت: «کانال ۱۴ اسرائیل از استعفای دسته‌جمعی و ناگهانی شمار زیادی از افسران و مقامات ارشد واحد اطلاعات ارتش این رژیم از جمله دانیل هاگاری سخنگوی ارتش خبر داد… هنوز علت این استعفاها و تغییرات ناگهانی مشخص نیست اما طی هفته‌های اخیر تنش و اختلافات در کابینه تل‌آویو به ویژه میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل به اوج خود رسیده است. این گزارش علت استعفای این افراد را اعتراض افسران به انجام امور عملیاتی و شخصی عنوان کرده است… کانال ۱۴ در گزارش خود آورده است که این استعفاها نشان‌دهنده وضعیت آشفتگی در بخش اطلاعات ارتش است که توسط سخنگوی ارتش دانیل هاگاری اداره می‌شود. در همین راستا رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه فاش کردند که بنی گانتز در اقدامی غیرمنتظره و بی‌توجه به پروتکل‌های مورد توافق کابینه ائتلافی و بدون هماهنگی با نتانیاهو به واشنگتن سفر کرده و قصد دارد به‌طور یک‌جانبه با مقامات کاخ سفید درباره مذاکرات جنگ غزه دیدار و رایزنی کند و پس از آن عازم لندن شود.»

دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دروغ «آرای باطله» هم باطل شد» نوشت: ساعات اولیه شمارش آرای مجلس برخی ناآگاهانه و برخی هم مشتاقانه با ضرب و تقسیم و میانگین‌گیری و نسبت‌سنجی و کارهای محیرالعقول دیگر نتیجه گرفتند که سونامی آرای باطله در راه است. برخی از این افراد با عناوین پرطمطراق تحلیلگر ارشد و استراتژیست در فضای مجازی و رسانه‌ای معرفی می‌شوند. اما هرچه گذشت همین‌ها و عده‌ای دیگر از خطاهای محاسباتی خود خبر دادند. برخی درصد صندوق‌های شمارش‌شده را به‌جای درصد آرای شمارش‌شده گرفته بودند و برخی دیگر گمان می‌کردند اگر با شمارش ۴۰ درصد صندوق‌ها فلان تعداد رأی به دست آمده می‌توان آن را در دو و نیم ضرب و بعد با تعداد کل آرای مأخوذه مقایسه کرد و نتایج خاص گرفت. این یعنی غلبه شتابزدگی و شهوت دیده‌شدن در مجازی و چیزهای دیگر! اکنون با اعلام وزیر کشور مشخص شده که آرای سفید ۵ درصد و مجموع آرای سفید و ناخوانا و با اسامی غیر نامزدها ۸ درصد است که این یک رقم معمولی برای انتخابات‌ها به‌شمار می‌آید. وزیر کشور همچنین از مشارکت ۲۵ میلیونی و ۴۱ درصدی خبر داد و البته از امنیت برگزاری انتخابات و بدون پرونده تخلف بودن آن. احمد وحیدی، وزیر کشور روز دوشنبه طی نشست خبری با اصحاب رسانه نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ۴۱ درصد اعلام کرد و گفت شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم؛ همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بیمارها علیه دکتر» نوشت: یک سال و نیم پیش در جریان مهم‌ترین تجمع خیابانی ضدانقلاب در برلین گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب با پرچم‌های خود حاضر شدند و تصویری نمادین از آرزوهای‌شان برای آینده ایران را به نمایش گذاشتند. این تجمع تا حدی باعث آبروریزی و عیان شدن مشی ایران‌ستیزانه نیروهای ضدانقلاب شد که تا ماه‌ها کلیدواژه «برلین» آلمان تبدیل به نمادی از همراهی ضدانقلاب با تجزیه‌طلبان شد.

حالا در جدیدترین مورد، این بار شهر «هانوفر» آلمان به صحنه نمایش بی‌وطنی ضدانقلاب تبدیل شد. ۲ شب پیش در جریان برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان سلطنت‌طلب، شرکت‌کنندگان در این کنسرت با هتک حرمت پروفسور مجید سمیعی به وی حمله‌ور شدند. ماجرا از این قرار است که ابراهیم حامدی با دعوت از پروفسور سمیعی، از وی درخواست می‌کند روی سن حاضر شود. حضور پروفسور سمیعی اما با سروصدای ممتد حاضران همراه می‌شود تا جایی که وی مجبور به تحویل میکروفن شده و از روی سن پایین می‌آید. حاضران که توهین‌های رکیکی به این پزشک و دانشمند نام‌آشنای کشورمان کرده بودند با شعار «زن زندگی آزادی» او را محکوم می‌کنند.

هر چند این حادثه در کارنامه ضدانقلاب امر بی‌سابقه‌ای نیست و آنها در یک‌سال‌ونیم گذشته رفتارهای زشت و زننده زیادی از خود به نمایش گذاشته‌اند، اما این شیوه مواجهه با پروفسور سمیعی نشان از آن دارد که اپوزیسیون خارج‌نشین به جنون وطن‌ستیزی رسیده است. این بار دیگر خبری از تیم ملی فوتبال یا یک نماینده رسمی کشورمان نبود و این وحوش با حمله به پروفسور سمیعی نشان دادند اساساً با هر شخصی که نمادی مثبت برای ایران باشد دشمنی دارند.

دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «چشم طمع به آرش» را برگزید و نوشت: هنوز چند صباحی از عادی‌سازی رابطه بین ایران و عربستان نگذشته بود که عربستان و کویت هر کدام به صورت جداگانه مدعی شدند که میدان گازی آرش تنها در تملک این دو کشور است و ایران نسبت به آن حق و حقوقی ندارد. چندی بعد عراق هم وارد این مناقشه شد و اعلام کرد که تمام میدان گازی آرش در آب‌های سرزمینی این کشور است و بقیه کشورها نسبت به آن حق و حقوقی ندارند. با این حال ادعای عراق از سوی سایر کشورهای عربی چندان جدی گرفته نشد و شورای همکاری خلیج فارس بیانیه‌هایی مبنی بر مالکیت کویت و عربستان بر میدان گازی آرش یا الدره صادر کرد. بیانیه‌هایی که حالا مدام تکرار می‌شود. این در حالی است که پیش از این مواضع این دو کشور سهم‌خواهی بیشتر از میدان گازی آرش بود، اما حالا موضع آنها به تملک بر تمامیت این میدان گازی تغییر کرده است.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس دوباره در بیانیه پایانی نشست این گروه ادعای خود را در مورد میدان گازی آرش تکرار کردند و سهم ایران از آن را نادیده گرفتند. در بیانیه نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس این ادعا مطرح شده است که تمام میدان گازی الدره یا همان میدان گازی آرش و منابع طبیعی آن به طور مشترک و تنها متعلق به عربستان و کویت است. وزارت امور خارجه ایران هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران، همواره بر حل‌وفصل موضوع میدان آرش از طریق گفت‌وگو و بر اساس مذاکرات پیشین کارشناسان تأکید کرده و بر این باور است که توافق درباره این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است.

دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود تیتر «سیاهه ارزی واردات خودرو» را برگزید و نوشت: خودرو و نیرومحرکه طی ۱۰ ماه ۱۴۰۲ با ثبت ارزش وارداتی ۸ میلیارد و ۱۳۴ میلیون دلار صدرنشین واردات کالاهای صنعتی به کشور بوده است. این در شرایطی است که سهمیه ارزی واردات خودرو ۱۲۰ میلیون دلار معادل ۱.۵ درصد کل ارز تخصیصی به این حوزه است. آخرین آمار منتشرشده از تجارت خارجی، حکایت از آن دارد که بیشترین ارز مصرفی در حوزه خودرو و نیرومحرکه به خودروسازان مونتاژی که تولیدکنندگان محصولات چینی هستند، تزریق شده است؛ به‌طوری‌که در بازه زمانی مذکور یک‌میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار قطعات منفصله برای تولید سواری‌های مونتاژی وارد کشور شده است. بررسی آمارهای مربوط به بازه زمانی سال گذشته نشان می‌دهد این رقم تنها ۶۳۹ میلیون دلار بوده است. به این ترتیب واردات قطعه برای محصولات مونتاژی چینی ۱۰۶ درصد رشد را در سال جاری به خود می‌بیند. کمبود ارز در سال جاری به‌عنوان چالشی در روند قطره‌چکانی واردات خودرو عنوان شده است.

دروغ «آرای باطله» هم باطل شد

کد خبر 733367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.