۷۳۰ هکتار از جنگل چهارمحال‌وبختیاری بذرکاری شده است

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: کاشت نهال در سراسر کشور با سه رویکرد فضای سبز، زراعت چوب و غنی‌سازی جنگل انجام می‌پذیرد که غنی‌سازی جنگل‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی به صورت بذرکاری انجام می‌گیرد و تاکنون حدود ۷۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان بذرکاری شده است.

اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه پانزدهم تا بیست‌ودوم اسفند به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی، درختکاری و درخت‌یاری، آبخیزداری و آموزه‌های دینی برنامه‌های متعددی در حال برگزاری است. نخستین برنامه، جشن طبیعت و زنگ طبیعت است که پانزدهم اسفند در سازمان دانش‌آموزی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: سه برنامه متفاوت در خصوص درختکاری با همکاری جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و کمیته امداد در دست اجرا قرار دارد؛ آنچه که حائز اهمیت است تنها درختکاری نیست، بلکه افزون بر آن درخت‌داری نیز امری مهم است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: افزون بر کاشت نهال، کاشت بذر در استان نیز مدنظر است که از مردم و متولیان این امر انتظار می‌رود که در امر کاشت نهال و پس از آن نگهداری از آن‌ها همکاری لازم و کافی را با منابع طبیعی داشته باشند.

احمدی گفت: کاشت نهال در سراسر کشور با سه رویکرد فضای سبز، زراعت چوب و غنی‌سازی جنگل انجام می‌پذیرد؛ که غنی‌سازی جنگل‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی به صورت بذرکاری انجام می‌گیرد و تاکنون حدود ۷۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان بذرکاری شده است.

وی تصریح کرد: گونه‌های تولید شده از نوع صنوبر، کبوده، زبان‌گنجشک و سنجد است که با شرایط آب و هوایی استان ما سازگار هستند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری در خصوص توزیع نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: عموم مردم، می‌توانند با مراجعه به اداره کل منابع طبیعی در شهرستان‌ها با دریافت حواله، نهال‌های مورد نظر خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بنا به فرمان مقام معظم رهبری تولید و کاشت یک میلیارد درخت از برنامه‌های حائز اهمیت و پیشرو است که طی چهار سال به‌طور کامل اجرا خواهد شد؛ در هفته منابع طبیعی از ظرفیت همین طرح نیز استفاده خواهد شد که با توجه به ظرفیت استان چهارمحال‌وبختیاری تولید و کاشت حدود ۱۰ میلیون نهال برای یک دوره چهارساله، مد نظر است که سالانه ۲۵۰۰ نهال در استان تولید می‌شود.

احمدی در پایان افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت دارای یک کارگروه تخصصی است که توسط معاون عمرانی استاندار مدیریت و نظارت می‌شود و با همکاری سایر سازمان‌ها به مرحله اجرای کامل خواهد رسید.

کد خبر 733338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.