وجود ۸۰ هزار مسجد در کشور، ظرفیتی مناسب برای تقویت فرهنگ و هنر

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ۸۰ هزار مسجد در کل کشور داریم که ظرفیت خوبی برای تقویت مباحث مرتبط با فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده شامگاه _دوشنبه، چهاردهم اسفند_ در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: اهالی متدین کردستان دارای چهره‌های مشهور قرآنی است و شهرت سنندج به شهر مسجد و مناره‌ها و وجود استاندار قرآنی و نماینده ولی فقیه استان کردستان زمینه را برای تشکیل قرارگاهی با عنوان شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و برگزاری مسابقات ملی مدهامتان در این استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شاهد استقبال و حضور تمامی شرکت‌کنندگان و داوران مدهامتان از اقصی نقاط کشور در این دوره از مسابقات در سنندج بودیم، افزود: سطح مسابقات نیز به لحاظ علمی، فنی و کادر اجرایی در کیفیت عالی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: کشور ما از اول سال تا امروز در مساجد برگزاری ۳۰ هزار کرسی تلاوت را شاهد بود که سی‌هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با استقبال خوب مردم برگزار شد.

خداداده با اشاره به میزان جوایز و تشویقی‌های شرکت کنندگان مدهامتان، تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات هزینه‌های زیادی را ستاد و استان متحمل می‌شود و جمع کردن بیش از ۲۷۰ نفر از استان‌های مختلف در استان کردستان هزینه نیاز دارد، اما با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نسبت به سال قبل افزایش خوبی در بحث جوایز داشتیم و امیدواریم سال آینده سطح جوایز را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های قرآنی شرکت‌کننده در مدهامتان اگر هیچ جایزه‌ای هم نگیرند باز هم پای ثابت مسابقات برنامه‌های قرآنی هستند، افزود: بچه‌هایی که در فضاهای مسجد کار می‌کنند انتظار دارند حمایت شوند و جوایز رویدادها آن‌ها را ترغیب به مشارکت کند، اما امسال افزایش چشمگیری داریم و با دستور و حمایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سال آینده هم تقویت می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: ۸۰ هزار مسجد در کل کشور داریم که ظرفیت خوبی برای تقویت مباحث مرتبط با فرهنگ و هنر است.

خداداده در پاسخ به این سوال مبنی بر میزان ورود کانون‌های مساجد به حفظ تربیت قرآن کریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکنون روی موادی از جمله محافل و کرسی‌های قرآنی و تفسیر قرآن کریم تمرکز داشته است، اما برای تحقق فرامین رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حفاظ قرآن کریم در کشور چنانچه در آینده مأموریتی به ستاد ابلاغ شود عملیات‌هایی انجام خواهد شد، گرچه هم‌اکنون هم مساجدی که در حوزه حفظ قرآن کریم ورود کرده‌اند کم نیستند.

وی در زمینه ورود کانون‌های مساجد به مقوله جوانی جمعیت نیز اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ کانون تخصصی بانوان در کشور تأسیس شد که مأموریت اصلی آن تغییر گذاره‌هایی چون «داشتن فرزند کمتر» و یا «تشکیل ندادن خانواده» که در جامعه به عنوان موفقیت نام برده می‌شد، بود، بنابراین این کانون‌های تخصصی تلاش دارند تا با تغییر این گذاره‌ها راه جوانی جمعیت و خانواده را از طریق کانون‌های مساجد و بچه‌های مسجدی هموار کنند.

کد خبر 733290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.