۹۷ درصد بودجه شهرسازی اصفهان توسط شهروندان تامین شده است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: ۹۷ درصد از بودجه بخش شهرسازی این کلان‌شهر توسط شهروندان تأمین شده است.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جذب بودجه شهرسازی در سال جاری اظهار کرد: سال جاری دو ردیف بودجه درآمدی، بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال برای بخش شهرسازی و ساختمانی در نظر گرفته شد.

وی افزود: یکی از ردیف‌های درآمدی شهرداری که هر سال در بودجه شهرداری پیش‌بینی می‌شود، ردیف بودجه شهرسازی است که شامل تراکم ساختمانی، درآمد حاصل از تغییر کاربری، اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرداری و عوارض تفکیک و زیربنایی است که به عنوان هزینه پروانه ساختمانی و پایان کار اخذ می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: بر اساس کار کارشناسی و آمار دریافت شده در دی سال جاری، تاکنون ۹۷ درصد این بودجه با توجه به اقدامات شهرسازی، ضوابط تشویقی شهرسازی، تسریع و تسهیل در حوزه شهرسازی، سامانه الکترونیکی و طرح مصوب کمیسیون ماده ۵ و تغییر کاربری دریافت شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری در کل شهر ۱۲۰ درصد بودجه مصوب این بخش از شهرداری توسط شهروندان جذب شود.

مهدویان گفت: در مقایسه مناطق شهرداری تاکنون مناطق ۱، ۵، ۶ و ۱۵ بالاترین جذب بودجه را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی و طرح‌های مردمی آن موفق بوده‌ایم، گفت: سال آینده با توجه به ارسال، تصویب و ابلاغ بعضی از طرح‌ها به کمیسیون ماده ۵، رقم پیشنهادی ۹۰ هزار میلیارد ریالی برای این حوزه در نظر گرفته شده است که این رقم معادل یک‌سوم بودجه کل شهرداری و درآمدزایی در زمینه ساختمانی و جذب سرمایه‌گذار است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان بیان کرد: در حوزه ارتفاع، تغییر کاربری، الحاق‌ها، تسریع و تسهیل ساختمانی برنامه‌ریزی شده است.

مهدویان بیان کرد: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یکی از بخش‌های مهم درآمدزا در شهرسازی است که به‌طور تقریبی یک‌سوم درآمد شهرداری‌ها از این طریق و توسط مجوزهای ساخت‌وساز که برای شهروندان صادر می‌شود، تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری پیش از انجام هرگونه ساخت‌وساز لازم است ابتدا مالک یا وکیل حقوقی او درخواست صدور پروانه ساخت خود را به شهرداری اعلام کند، اضافه کرد: پس از بازدید از ملک و پرداخت عوارض نوسازی و صدور پروانه در صورت نداشتن تخلف ماده ۱۰۰، پروانه ساخت صادر می‌شود و ملک اجازه ساخت پیدا می‌کند که شهرداری اصفهان سال جاری با توجه به درخواست‌های مردمی توانسته است به تعهد مالی خود در تأمین بخشی از بودجه شهرداری عمل کند.

کد خبر 733228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.