سرانه مطالعه در زنجان پایین است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به تاثیرگذاری نمایشگاه کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرانه مطالعه گفت: سرانه مطالعه در زنجان پایین است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در افتتاحیه نمایشگاه قرآن با بیان اینکه بستر آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی در قالب غرفه‌های تدبر در قرآن در این نمایشگاه فراهم شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه به لحاظ تنوع کتاب، موضوعات و تعداد ناشران نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های قبل یک قدم رو به جلو است.

وی با اشاره به نقش نمایشگاه قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تغییر در سبک زندگی مردم بیان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان کتاب و کتاب‌خوانی از این نمایشگاه استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی نمایشگاه کتاب یکی از راه‌های ترویج کتاب‌خوانی در جامعه است، اضافه کرد: به‌طور قطع معرفی محصولات جدید به لحاظ طراحی و خلاقیت به جذابیت بیشتر کتاب برای سنین مختلف زمینه علاقه‌مندی بیشتر مخاطبان را فراهم خواهد کرد.

رفیعی با تأکید بر اینکه سبک زندگی جدید لازمه توجه جدی‌تر به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است، گفت: نیاز جامعه ایجاب می‌کند که به موضوع کتاب‌خوانی توجه بیشتری شود.

وی با اظهار تأسف از پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در سطح کشور و استان افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فرهنگ باید در راستای کتاب‌خوانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ و موضوعات مختلف از طریق کتاب انجام می‌شود، گفت: امیدواریم با اقدامات فرهنگی کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد روزمره خانواده‌ها قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان افزود: امروزه دسترسی به کتاب آسان شده است و افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری نیز به کتاب دسترسی پیدا کنند و مطالب مورد نیاز خود را احصا کنند.

کد خبر 733190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.