واگذاری بیش از ۲۴ هزار انشعاب آب و فاضلاب در فارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: طی ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۲۴ هزار انشعاب آب و فاضلاب به متقاضیان شهری و روستایی استان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، علی جان صادق‌پور امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ با بیان اینکه با توسعه شهرها و روستاها، واگذاری انشعاب آب و فاضلاب افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: طی ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۲۱ هزار فقره انشعاب آب به متقاضیان جدید واگذار شده است که از این تعداد ۶۶۰۰ فقره در روستاها و ۱۴ هزار و ۴۰۰ فقره در شهرهای استان بوده است.

وی در خصوص رشد آمار واگذاری انشعاب آب به متقاضیان جدید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزود: این تعداد در مجموع نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشدی ۴۱ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس اضافه کرد: در همین راستا بالاترین واگذاری انشعاب آب در میان شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان مرودشت با ۱۴۵۱ فقره انشعاب و کمترین واگذاری نیز در شهرستان جویم با ۱۲۶ فقره واگذاری بوده است.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: در بخش خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز تعداد انشعاب فاضلاب واگذار شده طی ۱۱ ماه گذشته ۳۰۰۶ فقره بوده است که بالاترین واگذاری انشعاب در میان شهرهای منتفع از خدمات فاضلاب مربوط به شهر آباده با ۱۰۲۷ فقره و کمترین واگذاری نیز در شهر داراب با ۲۰ فقره بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چهار روستا و هشت شهر استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب منتفع هستند و بر این اساس پایین بودن سرانه بهره‌مندی شهرها و روستاهای استان از سامانه دفع بهداشتی فاضلاب، آمار واگذاری انشعاب فاضلاب در استان را محدود کرده است.

کد خبر 733147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.