۱۵ هزار پرستار برای استخدام سالانه نیاز داریم

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بیش از ۲۷۰ هزار نفر از پرستاران عضو این سازمان هستند و شماره نظام پرستاری دارند، گفت: با توجه به افزایش سرانه تخت‌های بیمارستانی در کشور، به استخدام سالانه ۱۵ هزار پرستار در کشور نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نظام پرستاری، محمدتقی جهانپور در اولین اجلاس رؤسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری‌های سراسر کشور اظهار کرد: هدف از برگزاری این اجلاس حضور و دیدار همکاران و استفاده از تجربیات و نقطه نظرات آن‌ها برای پیشبرد اهداف و توانمندسازی هیئت‌مدیره‌های سراسر کشور است.

وی با اشاره به سختی کار پرستاران و لزوم توجه ویژه به جامعه پرستاری افزود: در بحث تقویت جامعه پرستاری نیز بارها از سوی مسئولان عالی‌رتبه کشوری تاکید شده است که جبران کمبود نیروی پرستاری، امنیت شغل پرستاری و رفاه و معیشت پرستاری باید در دستور کار مسئولان باشد.

رئیس کل نظام پرستاری گفت: طی دو سال گذشته ۱۶ هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است، اما در استخدام نیروهای جدید در بدنه نظام سلامت رشد چندانی نداشته‌ایم، همچنین در پذیرش نیروی کادر پرستاری رشد چشمگیری وجود نداشته است.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ هزار پرستار برای استخدام سالانه نیاز داریم؛ هم‌اکنون پذیرش دانشجوی پرستاری حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی است، بنابراین درخواست می‌شود، پذیرش دانشجو در دانشکده‌های پرستاری بیش از گذشته رشد داشته باشد.

جهانپور گفت: امروز سازمان نظام پرستاری دوره ششم متشکل از ۱۵۹ هیئت مدیره در سراسر کشور به همراهی سازمان مرکزی و اعضای شورای عالی در حال خدمت به مردم است و بیش از ۲۷۰ هزار نفر از پرستاران عضو سازمان نظام پرستاری و دارای شماره نظام پرستاری هستند.

کد خبر 733130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.