دانشگاه‌ها می‌توانند بسترساز تحول و تعالی در استان باشند

استاندار کرمانشاه تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را از جمله رسالت های مجموعه‌های دانشگاهی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه‌های ما به این سه اصل توجه کنند شاهد یک تحول و تعالی در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _یکشنبه سیزدهم اسفند _ در نشست با مسئولان دفاتر نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان، عنوان کرد: انتخابات ۱۱ اسفند یک رویداد بسیار باشکوه و تحول آفرین بود و مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی و استان کرمانشاه علی رغم تمام سیاه‌نمایی‌ها و بدگویی‌ها، به شکل بسیار گسترده‌ای در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و حماسه آفریدند.

وی تاکید کرد: طی این سال‌ها هر جا که کارها به مردم واگذار شده، شاهد خلق حماسه بوده‌ایم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دانشگاه‌ها و فضاهای دانشجویی یک ظرفیت بسیار مهم برای پیشرفت و تعالی استان هستند و باید بسترهای لازم برای نقش آفرینی این مجموعه‌ها فراهم شود.

وی تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه را از جمله رسالت‌های مجموعه‌های دانشگاهی برشمرد و گفت: اگر دانشگاه‌های ما به این سه اصل توجه کنند، شاهد یک تحول در سطح استان خواهیم بود.

صحرایی از طرح ایجاد شورای راهبردی در دانشگاه‌ها استقبال کرد و گفت: این مجموعه می‌تواند به بهبود فرآیند تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در دانشگاه‌ها و تدوین برنامه‌های فرهنگی اثرگذار، کمک کند.

وی راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد را یک ضرورت برای پویایی دانشگاه‌ها توصیف کرد و گفت: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید در فراهم کردن بسترها برای برگزاری این کرسی‌های آزاد اندیشی پیش رو و پیشتاز باشد و دیگر مجموعه‌های دانشگاهی را برای نقش آفرینی در این حوزه، ترغیب کند.

استاندار کرمانشاه تأسیس تشکیل قرارگاه فرهنگی را یک ضرورت دانست و گفت: این قرارگاه به عنوان یک خیمه بزرگ تمامی مجموعه‌ها را در بر خواهد گرفت و برای بهبود و تعالی حوزه فرهنگ یک نقشه راه ترسیم خواهد کرد و متناسب با ظرفیت‌های هر مجموعه به تقسیم وظایف کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های تحول آفرین در دانشگاه‌ها و ارتقای کمیت‌ها و کیفیت‌های مختلف، نیازمند هماهنگی و تقسیم وظایف میان دستگاه‌های مختلف و فراهم کردن بسترها برای نقش آفرینی پررنگ دانشجویان هستیم.

کد خبر 733050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.