کدام میوه‌ها برای کاهش وزن مناسب است؟

میوه‌هایی مانند سیب، موز، پرتقال، هندوانه، انگور، آناناس، نارگیل و انار به بهبود فرایند کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم به بهبود فرآیند کاهش وزن کمک قابل‌توجهی می‌کند، اضافه کردن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود، بعضی از میوه‌ها به دلیل داشتن فیبر بالا و کالری پایین انتخاب‌های مناسبی برای کاهش وزن هستند، در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از این میوه‌ها می‌پردازیم:

سیب

سیب یک میوه کم کالری و سرشار از فیبر است که با مصرف آن برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید، این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است؛ سیب به عنوان تأمین‌کننده قابل‌توجهی از کاروتنوئیدها، فیبر غذایی، پلی فنول‌ها و دیگر مواد مغذی شناخته شده است، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پلی فنول‌های میوه ممکن است دارای خواص ضدچاقی باشند؛ فیبر موجود در سیب نیز به هضم غذا کمک می‌کند و احساس سیری را تقویت می‌کند.

موز

موز حاوی قندهای طبیعی است که باعث افزایش سریع انرژی می‎‌شود و منبع مناسبی از پتاسیم و ویتامین B6 است، موز منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین‌ها است و فیبر موجود در آن می‌تواند باعث ایجاد احساس سیری شود و به کاهش وزن کمک می‌کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C، فیبر و آنتی‌اکسیدان است، در حالی که کالری کمی دارد؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوعی ماده شیمیایی به نام نوبیلتین که در نارنگی و پرتقال شیرین وجود دارد که به طور قابل‌توجهی با چاقی و اضافه وزن مقابله می‌کند.

هندوانه

هندوانه با محتوای آب بالا و کالری کم، آبرسان و سیرکننده است، مصرف این میوه به کنترل فشار خون، وزن بدن و نشانگرهای زیستی برای استرس اکسیداتیو، التهاب و عملکرد کبد کمک می‌کند.

انگور

انگور یک میان وعده کم کالری و منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است، مصرف این میوه به دلیل آب زیادی که دارد باعث ایجاد حس سیری می‌شود، فیبر موجود در آن نیز در این زمینه مؤثر است.

آناناس

آناناس سرشار از ویتامین C و منگنز است و حاوی آنزیمی است که به هضم غذا کمک می‌کند، یک لیوان آب آناناس حاوی ۵۳ کالری و همچنین مواد مغذی حیاتی است که با اضافه وزن و چاقی مقابله می‌کند.

نارگیل

نارگیل به دلیل محتوای چربی خاص خود به ایجاد احساس سیری کمک می‌کند و هوس را کاهش می‌دهد، همچنین قند موجود در آن به شما انرژی می‌دهد، کربوهیدرات موجود در نارگیل می‌تواند فرآیند کاهش وزن را بهبود ببخشد.

انار

انار یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها برای کاهش وزن است، این میوه علاوه بر کمک به کاهش وزن، مزایای سلامتی متعددی نیز دارد؛ دانه‌های انار که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند به سم‌زدایی و دفع سموم از بدن کمک می‌کنند که هر دو برای کاهش وزن مفید و مؤثر هستند.

کد خبر 732824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.