اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس در یک نگاه

پنج کرسی از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری به نمایندگان مردم فارس اختصاص دارد و پس از پایان فرایند اخذ رای در روز یازدهم اسفند اکنون پنج نفر برای ورود به ششمین دوره این مجلس به عنوان نماینده فارسی‌ها انتخاب و معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، اسماعیل قزل‌سفلی رئیس ستاد انتخابات استان فارس روز گذشته، اسامی و آرای اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس را اعلام کرد و بر اساس آن لطف‌الله دژکام با مجموع آرای صحیح مأخوذه به تعداد ۷۱۹ هزار و ۱۰ رأی، احمد بهشتی با مجموع آرای صحیح مأخوذه به تعداد ۶۰۲ هزار و ۳۵۶ رأی، علی‌اکبر کلانتری ۴۲۷ هزار و ۷۶۳ رأی، سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی با تعداد ۳۴۱ هزار و ۲۲۷ رأی و سیدعلیرضا دانا با مجموع آرای صحیح مأخوذه به تعداد ۳۰۶ هزار و ۶۷۴ رأی انتخاب شده‌اند.

در این گزارش نگاه اجمالی به معرفی و مرور سوابق اجرایی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بر اساس رزومه‌ای ارائه شده خواهیم داشت.

آیت‌الله احمد بهشتی

آیت‌الله احمد بهشتی در سال ۱۳۱۴ در روستای میانده بخش شیب کوه شهرستان فسا به دنیا آمد و در ۱۴ سالگی به حوزه علمیه آقا باباخان شیراز وارد شد و تحصیلات حوزوی را در شیراز و سپس قم تا عالی‌ترین درجه گذراند.

وی علاوه بر تحصیلات حوزوی موفق شد تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری رشته فلسفه به پایان برساند، او کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته علوم تربیتی در دانشسرای عالی علوم تربیتی گذراند.

آیت‌الله بهشتی پس از پایان دروس دوره دکتری در سال ۱۳۴۵ و بازگشت به قم، تدریس دروس حوزوی را آغاز کرد، او از اواسط دهه ۱۳۸۰ به‌ویژه پس از بازنشستگی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۷ تدریس خارج فقه و اصول را در مدرسه فیضیه آغاز کرد که هنوز هم ادامه دارد.

وی نمایندگی مردم فسا در دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون آموزش و پرورش و معاونت کمیسیون فرهنگ و آموزش عالی، نمایندگی استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و سرپرستی دانشگاه قم را در کارنامه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود دارد و کتاب‌ها و مقالات دینی و فقهی پرشماری از او به چاپ رسیده است.

اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس در یک نگاه

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای فرهنگی و شناخته شده در آباده به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی را در همین شهر گذراند، وی سال ۶۳ وارد حوزه علمیه شد و از محضر مراجعی چون حضرات آیات تبریزی، جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، وحید خراسانی و سبحانی بهره برد و تا امروز مشغول تحصیل و تدریس بوده است.

حجت‌الاسلام دانا، مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه قم و تدریس در دانشگاه بین‌الملل جامعةالمصطفی است و بیش از یک سال از سوی معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در میان دانشجویان ایرانی مقیم هندوستان برای فعالیت فرهنگی و تبلیغ مباحث دینی مشغول فعالیت بود.

او علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را نیز در مقطع دکتری رشته فلسفه محض در یکی از دانشگاه‌های هند گذراند و در دانشگاهی هندی در رشته مکالمه زبان انگلیسی تحصیل کرد و کارشناسی ارشد رشته مدرسی الهیات و دکتری تخصصی فلسفه و کلام نیز از دانشگاه دولتی قم اخذ کرد.

حجت‌الاسلام دانا مدیریت حوزه علمیه آباده از سال ۸۰ و امامت موقت جمعه آباده را در کارنامه دارد و اکنون به عنوان امام جمعه آباده مشغول به فعالیت است.

اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس در یک نگاه

آیت‌الله لطف‌الله دژکام

آیت‌الله لطف‌الله دژکام متولد سال ۱۳۴۱ در جهرم است، او پس از تحصیلات مدرسه‌ای، تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) جهرم آغاز کرد و پس از مدتی برای ادامه فراگیری علوم دینی عازم قم شد.

او دروس خارج فقه و اصول، رجال و درایه و تفسیر قرآن را نزد حضرات آیات تبریزی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی، جوادی‌آملی، حسین شب‌زنده‌دار جهرمی و سیدعبدالرسول شریعتمداری پشت سر گذاشت، حجت‌الاسلام دژکام علاوه بر فراگیری دروس حوزوی موفق به دریافت مدرک دکترای فلسفه و کلام شد.

وی پس از پایان فراگیری علوم در حوزه علمیه قم به جهرم بازگشت و درس و بحث را در حوزه و علمیه و دانشگاه آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان امام جمعه شهرستان جهرم منصوب شد.

حجت‌الاسلام دژکام دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه استان فارس، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و مؤسس بنیاد پژوهشی-فرهنگی پیمان غدیر است و از سال ۱۳۹۷ پس از رحلت آیت‌الله اسدالله ایمانی با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب شده است.

اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس در یک نگاه

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری سال ۱۳۴۱ در ارسنجان فارس در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد و تحصیلات مدرسه‌ای خود را در همین شهر گذراند، پس از دوره دبیرستان، سال ۱۳۵۹، دروس حوزوی را در مدرسه علمیه آقاباباخان شیراز آغاز کرد و سپس ۱۴ سال در حوزه علمیه قم به ادامه تحصیل پرداخت، وی ۱۰ سال دروس خارج فقه و اصول را گذراند و علاوه بر این تحصیلات دانشگاهی را نیز در رشته الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه قم گذراند و سال ۱۳۸۱ دکتری گرفت.

آیت‌الله کلانتری سابقه تدریس در حوزه‌های علمیه آقاباباخان، حوزه علمیه مرکزی شیراز و شهیدین قم، تدریس در مجتمع علوم قرآنی شیراز، واحد آموزش دفتر تبلیغات اسلامی قم و دانشگاه اصفهان را دارد.

از پیشینه اجرایی علی‌اکبر کلانتری می‌توان به مدیریت حوزه علمیه استان فارس تا سال ۸۸، مدیریت مدرسه علمیه آقاباباخان تا سال ۹۰، تأسیس مجتمع علوم قرآنی شیراز و مدیریت آن تا ۱۳۸۱، عضویت در هیئت مدیره بنیاد فارس شناسی تا ۱۳۸۷ و ریاست دانشکده الهیات دانشگاه شیراز تا سال ۱۳۹۳ اشاره کرد، کلانتری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، یکی از نمایندگان مردم فارس است.

اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس در یک نگاه

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی سال ۱۳۳۶ در شهر یزد در خانواده‌ای مذهبی به‌دنیا آمد و پس از تحصیلات مقدماتی، دروس حوزوی را تا بالاترین مدارج گذراند، وی سپس به تدریس و بحث در حوزه علمیه مشغول شد و اکنون نیز از استادان خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است، حجت‌الاسلام مدرسی طباطبایی سال‌ها به درس و بحث در فقه، اصول و فلسفه پرداخت و کتاب‌ها و مقالات پرشماری نیز از او به چاپ رسیده است.

اعضای منتخب مجلس خبرگان رهبری استان فارس در یک نگاه

کد خبر 732699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.