پیچیدگی تقلب‌ها در حوزه غذا / تقلب بیشتر در مواد غذایی گران و کمیاب

معاون اداره کل فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به پیچیدگی تقلب‌ها در حوزه غذا گفت: تقلب بیشتر در مواد غذایی گران و کمیاب رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، مهندس هاله سمیعی اظهار کرد: نظارت کافی و صحیح به پروسه از مزرعه تا سفره یا به تعبیر عده‌ای از مزرعه تا قاشق می‌تواند از گسترش تقلب‌های غذایی بکاهد و این موضوعی است که وظیفه سازمان غذا و دارو و اداره کل فراورده‌های غذایی را مهم و استراتژیک جلوه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تقلب و سوءاستفاده همواره در حوزه غذا وجود دارد، افزود: سودجویان با تغییر در ماهیت شکلی یا محتوایی فرآورده‌های ارزان آن‌ها را با قیمت بالا به مصرف‌کننده ارائه می‌کنند.

معاون اداره کل فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه احتمال تقلب برای یک ماده غذایی گران‌قیمت یا یک ماده غذایی کمیاب و دور از دسترس بیشتر مطرح است، تصریح کرد: برخی افراد ادعاهایی برای محصول خود مطرح می‌کنند، در حالی که ممکن است این ادعاها واقعی نباشد.

سمیعی با اشاره به پیچیدگی‌های تقلب در حوزه غذا ادامه داد: چنین افرادی برای اینکه ادعاها را به نتیجه قابل پذیرش در ذهن مردم برسانند، از موادی که اطلاعات آن روی برچسب بسته‌بندی دیده نمی‌شود، استفاده می‌کنند و همین موارد موجب عوارضی برای مصرف‌کنندگان این محصولات می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه کم‌فروشی در حوزه تولید غذا در سطح‌های مختلف آن محدود به یک کشور یا شرایط اقتصادی و اجتماعی و محدود به برهه زمانی خاصی نیست، اما باید در مورد تقلب‌های غذایی به‌موقع وارد عمل شویم و اجازه ندهیم این معضل به روندی عادی و فراگیر بدل شود، بنابراین هرچه در معیارهایمان جدی باشیم و تشویق و تنبیه‌ها منطبق با ضوابط و قانون باشد، تقلب کم و کمتر می‌شود.

کد خبر 732569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.