آلودگی ذخایر آب دانمارک به سموم کشاورزی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نیمی از ذخایر آب دانمارک به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها آلوده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تحقیقاتی که به درخواست چندین شورای منطقه‌ای دانمارک در زمینه کیفیت و میزان آب‌های مصرفی کشور انجام شد، حاکی از وضعیتی بحرانی است که گذار کشور به اقتصاد سبز را تهدید می‌کند، چراکه یک گزارش جدید نشان داد بیش از نیمی از منابع آب آشامیدنی دانمارک به آفت‌کش‌ها و سایر سموم کشاورزی آلوده است.

تحقیقات انجام‌شده که پنج منطقه دانمارک را پوشش می‌دهد، همچنین نشان داد که سطوح قابل‌قبول مواد خطرناک مختلف در یک از هر ۱۰ منبع آب این کشور فراتر از حد مجاز است. به این ترتیب آلودگی آب آشامیدنی دانمارک به نقطه بحرانی رسیده است.

طبق گزارش‌ها این مشکل در مناطقی خاص با فقدان تعادل بین مصرف و سرعت جریان آب خروجی از منابع تشدید می‌شود. در حال حاضر نیز در یک‌پنجم کشور از منابع آب زیرزمینی بیش از حد استفاده می‌شود و زمین‌شناسان هشدار دادند که کپنهاگ تا ۲.۵ برابر بیشتر از حد مجاز آب مصرف می‌کند.

آلودگی ذخایر آب دانمارک به سموم کشاورزی

در این گزارش آمده است که روند فعلی می‌تواند به‌دنبال افزایش مصرف آب صنعتی و دوره‌های طولانی خشکسالی ناشی از تغییرات آب‌وهوایی رخ داده باشد که منجر به افزایش مصرف آب در کشاورزی می‌شود.

محققان طی ارسال نامه‌ای به وزارت محیط زیست دانمارک ضمن ارائه اطلاعات به‌دست‌آمده، در مورد تهدیدات موجود برای منابع آب این کشور هشدار داده و اعلام کردند که کشور به نقطه‌ای رسیده است که اگر بخواهد برای نسل‌های امروز و فردای خود آب‌های زیرزمینی و آشامیدنی پاک داشته باشد، باید همین الان دست به اقداماتی در این زمینه بزند. مقامات دانمارک نیز خواستار تخصیص توجه و منابع بیشتر به منابع آبی کشور برای مقابله با روند فعلی شدند. پس از آن چندین شرکت آب به تصفیه آب آشامیدنی خود برای از بین بردن بقایای آفت‌کش‌ها و سایر سموم برآمدند.

کد خبر 732131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.