ادامه امدادرسانی به سیل‌زدگان و فراهم کردن زمینه اخذ رای در شرایط بارانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان از اخذ تدابیر لازم برای روز انتخابات خبر داد و گفت: پیش بینی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ رأی در شرایط بارانی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، منصور بیجار شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی استان‌ساز بیان کرد: از ابتدای هفته با صدور هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی تدابیر لازم اتخاذ شده و از تمام ظرفیت‌های موجود مانند شوراها و دهیاری‌ها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های اجرایی در آمادگی کامل به سر برده و بر اساس قانون مدیریت بحران پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام و توزیع ماشین آلات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ابتدا بارندگی‌ها در شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر به وقوع پیوست که استاندار هم اقدام به حضور میدانی کرد، همچنین به تاسیساتی مانند پل‌ها، آب و برق آسیب وارد شده بود که در حال حاضر شرایط به حالت اولیه بازگشته و در حال ارائه خدمات به مردم هستیم.

وی یادآور شد: متوسط بارندگی سالانه در استان سیستان و بلوچستان حدود ۹۵ میلی‌متر است اما در این بارندگی‌ها تنها در یک نقطه ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی گزارش شده، بنابراین علاوه بر اعزام بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در مناطق درگیر بارندگی، توزیع اقلام غذایی و پخت غذایی گرم در دستور کار قرار دارد، همچنین انجام عملیات امداد و نجات با قایق در دستور کار قرار گرفته و در صورت نیاز و مساعد شدن شرایط جوی بالگردها نیز فعال خواهند شد.

بیجار اذعان کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، تمامی تدابیر و اقدامات لازم اندیشیده شده، برخی از صندوق‌های اخذ رأی از هم اکنون به شعب مورد هدف ارسال شده و مابقی تا فردا صبح توزیع خواهد شد.

کد خبر 732047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.